Gå til innhold
Arkivverket

[#57445] Tyding av kirkebok


Gjest Frank Robertsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank Robertsen

På side 379 nr 10 trenger jeg hjelp til å tolke alt som står under bruden Lenke Jeg ser det står 'enke Ingeborg Anna Olsdtr 40 Aar født af.......' så trenger jeg hjelp til resten av teksten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken Lindaas Kolstad

Lenken fungerer helt fint for meg!Litt vanskelig å se alt, men her kommer et forsøk: Enke Ingeborg Anna Olsdtr 40 Aar født af Fader Ole [jeg tror hans etternavn mangler?] Mo-stervigen i Hemnæs Prestegjeld Sammestedt(Litt gjetting der på Mostervigen og Hemnæs) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken Lindaas Kolstad

La inn dette på feil tema , så her kommer kopien til riktig tema!Anniken Lindaas Kolstad, Oslo, 4.3.2008 18:50 (5) Fant denne Ingeborg Anna i Hemnes, men om det er den du leter etter??Som sagt var Hemnes i mitt forrige innlegg mer en gjetting, men jeg ser st det står Hadsel på de andre og det er jo ikke skrevet likt på henne. Anniken Lindaas Kolstad, Oslo, 4.3.2008 18:51 (6) Sorry, her kommer linken: Kildeinformasjon: Nordland fylke, Hemnes, Ministerialbok nr. 825A15 (1878-1893), Fødte og døpte 1884, side 50. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken Lindaas Kolstad

Og her kommer lenke som virker!Kildeinformasjon: Nordland fylke, Hemnes, Ministerialbok nr. 825A15 (1878-1893), Fødte og døpte 1884, side 50. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Robertsen

Flott jobbet med tolkningen, Anniken. Lenken din til fødte er imidlertid 100 år for sen. Den Ingeborg Anna Olsdatter jeg søker er født ca 1784 og ikke 1884.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken Lindaaas Kolstad

Oi! Det var da isåfall en idiotisk 'dyskalkuli'-feil av meg!! Men som innlegg 7 sier så er lenken din nå ute og ingen kan hjelpe deg noe mer før du legger inn Permanent sidelenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.