Gå til innhold
Arkivverket

[#57446] Oppslag i bygdebok for Modum bind 6, gården Buskerud sist på 1700-tallet.


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Kan noen hjelpe med å slå opp i Modun bb under Buskerud Herregård.Jeg søker en sønn Niels (f. 1785 - nr. 2 ovenfra venstre side) [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8496&idx_id=8496&uid=ny&idx_side=-16>Lenkeav ekteparet Hans Svenningsen (f. 7 aug 1746 i Kongsagene under Buskerud) og Marte Halvorsdatter, gift 16 okt 1774 i Modum. Første barnet er født i Kongsagennnnne, de resterende i Rypås.I FT 1801 finnes familien i Rypås, Hans Svenningsen er nr. 3440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Prøver igjen - er det ingen som kan slå opp i bb for Modum, bind 6 under Buskerud Herregård for meg? Hilsen Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Don´t get your hopes high, Guro :-)Har ikke Modumbøkene her nå, men vet av erfaring at de er veldig, veldig mangelfulle når det gjelder husmenn og plassfolk. Men storbøndene er jo med.....Håper selvsagt likevel at noen gjør et oppslag for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Neida, jeg har skjønt at det mangler en del i bøkene, Jon. Jeg satt stor pris på at det var noen der ute som svarte!!!Da spør jeg jammen samtidig om noen vet om det finnes en gård som het Gulhus e.l. og om noen kan hjelpe med slå opp en Thomas Monsen (han skulle være gårdbruker/bonde) og Sophie Nilsdatter som døper Maren (nr.3 ovenfra på venstre side:LenkeDessverre er ikke disse å finne i FT 1801.Håper noen har Modumbøkene!Hilsen Guro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling Diesen

I Modums historie bind 5, side 15 står det følgende under avsnittet om gårdene Strand og Haug - som ligger i nærheten av Buskerud: 'Nils Hansen Rypaas hadde til 1827 sittet på plassen Alfarengen'. Mer finner vi ikke om Nils Hansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Tusen takk til begge to. Da kan jeg i hvertfall eliminere Niels Hansen Rypaas som 'min' - han giftet seg i Xiania i 1811. Hilsen Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.