Gå til innhold
Arkivverket

[#57448] Nicolai Chr.Skovtrøen f.1801 og ektefelle Marit Larsdtr. f.1806, Ytterøy


Gjest Annemor Frisli
 Del

Recommended Posts

Gjest Annemor Frisli

Er det noen som har kjennskap til disse to? De hadde en sønn Lorentz som flyttet til Inderøya, og visstnok en sønn som emigrerte til Amerika. Flere barn kjenner jeg ikke til. Foreldrene til Nicolai var Thomas Brusen og Johanna Skovtrø, Marits foreldre:Lars Røevig og Gjertrud Biørvig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei AnnemorI tillegg til Lorens Gunerius født i 1827 fikk paret Nicolai Christian Thomassen og Maria Larsdatter også sønnene Bernt Hartvig født 7/9-1832 og døpt 23/10-1832 i Ytterøy kirke, side 96 i bok 4 for Ytterøy sokn - og Hans Mortinus født 7/5-1830 og døpt 11/7-1830 i Ytterøy kirke, side 86 i samme kirkebok, sistnevnte død i 1839, 8 1/2 år gammel, på side 230 i samme bok. Litt seint nå, men skal undersøke mer etterhvert...Har du forresten videre bakover fra Thomas Hendriksen Brusen/Johanne Hansdatter Skovtrøen og Lars Jonsen/Gjertud Haldorsdatter Bjørvig? Hei så lenge fra Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annemor Frisli

Takk for opplysningene så langt. Lorens Gunnerius er min oldefar, og jeg visste at han hadde en bror som het Bernt, den andre broren var ukjent for meg Det skyldes vel at han døde som barn. Bernt emigrerte til Amerika. Jeg har et gammelt brev fra han som han sendte til min mormor, han bodde da i Minnesota.Jeg har navnene på besteforeldre til Lorens Gunnerius med fødselsår. Disse opplysningene fikk jeg fra John Langfjæran for mange år siden, men det er ikke kontrollert mot kirkebøkene. Far til Lorens døde da han var liten og mora giftet seg på nytt og hadde med seg barna i det nye ekteskapet. Det var min mormor som fortalte dette og det er heller ikke dokumentert mot skriftlig kilde.mvh Annemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.