Gå til innhold
Arkivverket

[#57449] Kjenner noen til Mads Madsen f.1872


Gjest Sonja M
 Del

Recommended Posts

Gjest Sonja M

Er det noen som kunne hjelpe meg med en Mads Madsen født 1872 ant. fra Bergen. Jeg har funnet han som far til Olaf Magnus født 1897 i Bergen (Sandviken Kirkebok) der står han også oppført som ungkar/slagtersv. Finner ikke ut noe mer om han. Sonja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sonja M

Jeg håper noe dukker opp om Mads Madsen. Har lest i en ættebok, var da min slekt jeg skulle se på, og navnet på min bestefar er ikke rett, bosteder er feil osv. Det er feil helt frem til år 2001. Skjer dette ofte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Legger ved lenken til hans dâp (n° 153): Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2021&idx_id=2021&uid=ny&idx_side=-167>LenkeFar ugift slagter Mads Madsen f. 1872 og mor Maria Olsen Vaagenæs lösarbeiderske.Det stâr ikke at faren var födt i Bergen, finner heller ingen Mads/Mats Madsen/Matsen i Bergen i ft 1900.En Mads Madsen dör i Bergen i 1924: LenkeEn annen i 1957: LenkeFinner en Mads Madsen i Hyllestad, men han er handelsreisende: LenkeDet er og en i Âlesund, men han er fisker.Finner han heller ikke blant emigrerte.Finner han heller ikke i Bergen i 1891.En Mads Madsen er födt Bygstad, S & F i 1871: LenkeEn i Fræna, M & R i 1873:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Her er ein mulig og sannsynlig løsning på spørsmålet ditt, men om dette kan bevises gjenstår å sjå.Her er Marie Olsen i 1900, som betyrer for huset. Her finner du sønnen Ole Olsen, samt dattera Inger. [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1900&knr=1301&kenr=084&bnr=0035&lnr=06>LenkeI dåpen til Olaf står det at mora har ett uekte barn fra før, som da er Inger. Ho er konfirmert her, der far er oppført som enkemann Andreas Monsen, sjå pkt. 24. LenkeHer er Marie Olsen i 1865, sammen med familien på Øvre Vågenes - Manger. LenkeMarie Olsen er f. 1860 alder er ved fødsel til Olaf oppført med 1863, men dette kan godt være feil LenkeMons Monsen f. 1871 på Øvre Vaagenes, samme plass som Marie Olsdatter. LenkeMons Monsen reiser til Amerika i 1894, men skifter da navn til Mads Madsen LenkeMads Madsen reiser tilbake til Amerika i 1902, altså må han ha vært heime i Norge på ett tidspunkt mellom 1894 og 1902. Her er da utfordingen å finne ut om han var i Norge på tidspunktet som Marie vart gravid med Olaf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg tenkte og på han, Oddvar, men såg ikke at han var kommet tilbake en tur. Er det han vi finner i Manger / Bergen i 1891 da: LenkeKanskje det står noe om det i bygdeboka for området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.