Gå til innhold
Arkivverket

[#57452] Gillesen fra Nordland


Gjest Raymond Ronessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Raymond Ronessen

Heisann. I folketellinga i 1900 var alle som brukte navnet Gillesen fra Nordland. Alf Kåre Gillesen, født 15. jun 1924, død 22. apr 2001 - Lenke - er en av dem. Men jeg klarer ikke finne ut hvor i Nordland han kom fra. Noen som kanskje vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Du får sikkert svar på ditt spørsmå dersom du tek kontakt med Senja sorenskriverembete, mogeleg det no vert kalla tingretten.Eg har iallfall løyst mange 'gåter' den vegen.Lukke til :-))Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Raymond Har en liten mistanke at denne Alf kan være sønn av Torleif Gillesen, mor Emma. og da kommer han fra Bodø og har etterkommere der. Hilsen Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Det var mange fra Rødøy, Nordland som heter Gillesen, men ingen Alf Kåre som jeg har registrert. Skal se litt nærmere på om der kan være noen som har flyttet lenger nord.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

En Gerhard Heggelund Gillesen, f. 1876 i Buksnes, far Johan P. Gillesen, bodde i Øksnes rundt 1900, men flytta ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Raymond Ronessen

Takk for alle svar. Nå har jeg derimot fått bekrefta at Alf Kåre var fra Bodø, slik Per skriver. Han hadde også en far som het Tollef (Torleif). Men jeg klarer fortsatt ikke finne noen av dem under Bodø. Vet du noe mer, Per? Andre som vet?Hilsen Raymond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.