Gå til innhold
Arkivverket

[#57464] familien til Johanne Ludvigsdtr. Korsmo f.25 februar-1913 Hof i Solör


Gjest Wenche Örbeck Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Jeg holder på med slekten til Johanne Ludvigsdtr. Korsmo f.25 februar-1913 Hof i Solör. Hennes far hette da Ludvig og arbeidet visstnok ved jernbanen.Noen kilder sier faren opprinnelig kom fra Gudbrandsdalen, men dette er ikke sikkert. Johanne giftet seg med Håkon Kristiansen Örbeck f. 17 august-1912, fra Eidsvoll. Er det noen som kan hjelpe meg? Takker for all hjelp!Vi står helt fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Her er nok dåpen til Ludvig - født utenfor ekteskap - mors navn Milla Bredesen - er nok den vi finner sammen med Ludvig i 1900 tellingen - Ludvig står som nr 15 her LenkeOdd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Kristiansen

Tusen takk for kjempefin hjelp Odd Brede! Fant også Nilla Bredesd.i 1865 tellingen for Hof, men her er alderen hennes 17 år?Hun burde värt noe yngre om hun var födt 1858. Hun kan jo ikke värt tjenestepike da hun var 7 år? Hadde håpet å finne hennes foreldre også da! Har du noen råd? Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei igjen - her er nok Ludvig sin far: Julius Larsen sammen med foreldre og søsken i 1865 tellingen for Hof LenkeDette stemmer bra med kirkebok ved døp av Ludvig - der står fars fødested som Aaserud.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Dåpen til Berte Marie TollefsdatterIndividual Record FamilySearch™ Vital Records Index Berte Maria Sex: FEvent(s): Birth: 03 Aug 1827 Place: Christening: 28 Oct 1827 Place: Hof, Hedmark, NorwayParents: Father: Tollif PEDERSEN Mother: Oleana BENTSDRSource Information: Batch Number: C423403 Source Dates: 1822 - 1848 Film or Fiche Number: 124289 Collection Details: Hof; Den Norske Kirkenr 217 her [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9162&idx_id=9162&uid=ny&idx_side=-77>Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Tollef Pedersen ble døpt 25.12.1802 i Hof - foreldre Peder Olsen og Johane Arnesdatter som giftet seg 1.11.1786 i Hof.Foreldrene og søsken til Tollef finner du her i 1801 tellingen for Hof LenkeOdd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Oleana Bentsdatter ble døpt 17.7.1808 i Hof - foreldre Bent Olsen og Ane Mechelsdatter som giftet seg i Hof 25,10.1806Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Kristiansen

Hjelpes meg for en jobb du har gjort Odd Brede! Tusen, tusen takk! Er deg evig takknemlig på vegne av familien. Kanskje jeg finner enda mer om denne Bent Olsen? De ser ut som opprinnelig har värt fra Hof alle sammen! Stoor klem til deg. Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wenche kristiansen

DET var ikke lett nei, men takk for all hjelp. I morgen overleverer jeg den fin slektstavlen! Ha en fin vår! Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei igjen!Når det gjelder Bent Olsen og Ane Mechelsdatter så kan det være problemer med å finne rette opphav, men ved ekteskapsinngåelsen 25.10.1806 i Hof Lenke er adressen til Bent oppgitt til Dønaasen og Anne til Korsmoe. Dette kan gi spor videre.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Bent Olsen ble døpt 22.10.1769 i Hof - foreldre Ole Olsen og Helene Erichsdatter - disse giftet seg 16.6.1753 i HofOdd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wenche kristiansen

Var som sagt for å levere slektstavlen igår. Gunner ble såå glad, skulle overbringe takken til deg.Han har ikke visst så mye om sin mors slekt. Jeg prövde lese i denne boken du linket til, men det klarer ikke jeg! Men nå skal jeg skrive inn det du skrev, så leverer jeg dette vedlegget neste gang jeg besöker familien.Takk for all hjelp! Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.