Gå til innhold
Arkivverket

[#57466] Diedrich Meyer, Bergen.


Gjest Robert Monsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Robert Monsen

Diedrich Meyer, Bergen, var 86 år ved FT-1801, og hadde sønnen, Didrich Christian Meyer, (Borger og Hattemakermester) 45 år ved FT-1801. Vet noen hvorfra denne Meyer-slekt (Diedrich d.e. Meyer) har sitt opphav?Vennligst RM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ser jo etterpå at 2 av de barna som jeg la inn lenke til har samme foreldre. Så da er det vel stor sjanse for Didrik f. 1717 døde ung.Du finner flere Henrich Meyer og en Claus Meyer under borgerskap i Bergen 1600-1751.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robert Monsen

Berit (5). Takk for tipset så langt! Lenker for vielser kan jo stemme, men ikke tilsvarende for fødsler. Fra borgerskapslisten kan tyde på en generasjon Didrik foran som født i Bremen? Mon tro om det er lister for innflyttere til Bergen? Jeg er takknemlig for event. ytterligere hjelp! Vennlig RM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg

Jeg lurer på om 'min' Albert Wilhelm Meyer f. 1731 Bremicshen Tyskland, død 01.10.1790 i Bergen kan være i slekt med Didrich Meyer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg

Glemte å legge ved litt mer informasjon om Albert:Tok borgerskap i Bergen: 30 jun 1750, fødested er oppgitt til Bergen, han var kjøpmand og under merknader står det 'samme frihed'. Når han døde så stod følgende anmerkning under merknader: 'fischw'ger' og under adresse: 'geb. in Bremischen'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.