Gå til innhold
Arkivverket

[#57471] Adolf Erikson 1869 Dalby


Gjest Olav Vidar Landsverk
 Del

Recommended Posts

Gjest Olav Vidar Landsverk

Bygningssnekker Adolf Eriks(son) var i følge ft. 1900 (Kristiania, Rathkes Gade 2) født 1869 i Dalsland. Han hadde kona Lina (f.1866) og barna Oskar Erling (1896), Astri Bergljot (1897) og NN udøpt (30.11.1900) LenkeFør ekteskapetmed Lina ble han far til Jens Ragnvald,f. 11.11.1892 i Moss- 1.Kjenner noen til hans foreldre m.m. i Sverige? 2. Hvilken menighet sorterer Rathkes gate under?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Mener du at han er født i Dalby ? Det finnes Dalby i malmøhus, uppsala og värmland län. Da er vel i såfall Värmland den aktuelle ? Jeg har sjekket fødelsesboken for 1869 dalby i värmland. Det er ikke født noen Adolf i 1869 som kan passe med Eriksson/Ersson el.l som etternavn.Når jeg søker på innflyttede Svensker til Østfold så finner jeg en som kan være din LenkeOm dette er din Adolf så er han født i Brålanda og det kan jo om ikke jeg er helt på jordet nå stemme brukbart med at han er fra Dalsland.Du bør nok finne noen fler opplysninger. F.eks vielsen her i Norge, i Oslo kanskje ?Hva med å sjekke utflyttede fra Moss. Det er jo ikke så mange år å lete i, etter at Jens Ragnvall ble født i 1892 og frem til folketellingen 1900 da Adolf bor i Oslo.Finner du vielsen vil det sikkert være info der, som gjør det lettere å spore opp rett person i Sverige.Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Som du ser av listen her, så tilhørte Rathkesgate Petrus sydlige krets. LenkeVær bare obs på at dette var i 1899, kretsene kan jo endres. Et utgangspunkt er det uansett.Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav V. Landsverk

Takk, jeg skal se nærmere på dette. Her er en felle: To Adolf Erikson i ft. 1900 Kristiania, begge fra Sverige, begge f. 1868-70 - men bare en av dem fra Dalsland - som barnefaren i Moss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.