Gå til innhold
Arkivverket

[#57475] John andreas olsen fannemel, finnes dåpen hans i kirkeboka?


Gjest Magrethe Lillestøl
 Del

Recommended Posts

Gjest Magrethe Lillestøl

Prøver å finne ut av foreldrene til John Andreas Olsen Fannemel, f ca 1816 i Hornindal. Har leita igjennom de skanna kirkebøkene, men finner ingen med det navnet som er døpt i 1816 eller årene rundt. Finner en som er konfirmert i 1832, det må jo nesten være han, men etternavnet/bostedet er da Klokkerhaug eller noe sånt, så det stemmer jo ikkje heilt. Foreldrene til han som blir konfirmert i 1832 heter Ole Pedersen og Olina. Det kan stemme med at eg tror foreldrene til John Andreas heter Ole Pedersen Fannemel og Oline Johnsdatter Rognes. Men kor finner en 'bevis' for at det virkelig er foreldrene hans? Er det andre som har funnet dåpen hans i kirkeboka eller som har andre 'bevis' for hvem som er foreldrene hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Jeg har sett på KB for Eid/horningdal på nytt, om jeg har utelatt John, men han er ikke å finne innskrevet i KB, heller ikke søsteren Anne Marie er å finne i KB for Eid, men er Konfirmert i Eid. En forklaring kan jo være at de har vært bosatt i et annet kirkesokn fra 1814 til 1824, jeg finner de ikke blant utflyttede eller innflyttede i KB for Eid. Hvis du oppgir flere opplysninger, som du har om John Andreas kan jeg prøve å finne ut mer om det er rett person du har funnet. kontakt meg på r48bergesen@yahoo.no. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Hei.Kan de ha bodd i Sykkylven en periode? Finner en Jon Andreas døpt i Sykkylven i 1816, foreldrenes navn stemmer Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Ørskog, Ministerialbok nr. 522A04 (1810-1816), Fødte og døpte 1816, side 126-127.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=15986&idx_id=15986&uid=ny&idx_side=-64>Lenke. Det passer også med Klokkerhaug som er oppgitt ved konfirmasjonen.Finner også Anne Maria døpt i 1818 Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Ørskog, Ministerialbok nr. 522A05 (1816-1832), Fødte og døpte 1818, side 26-27.Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.