Gå til innhold
Arkivverket

[#57480] Anna Randina f. 1884 Moldeklev


Gjest Ragnhild Øvstegård
 Del

Recommended Posts

Gjest Ragnhild Øvstegård

Jeg leter etter informasjon om min farmor, Anna Randina. Hun er født i 1884, av foreldre Anders Olsson f. 1851 og Gjertrud Hansdatter f. 1860. Begge foreldrene er født i Modalen, Hordaland, men de bodde på Moldeklev i Meland kommune.Anna Randine får i 1908 sønnen Ragnvald Andreas, med Knut J. Fiskesæt. Disse var ikke gift, se tema 56641.Det jeg lurer på er hvor det ble av min farmor. Giftet hun seg? Fikk hun flere barn? Hvor bodde hun? Hvor er hun begravet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ragnhild øvstegård

Dette er rett .Ragnvald Andreas er min far .Han vokste opp hos sin tante og onkel Olina Karina f.1886 og Hans Øvsteård .Olina og Anna er søsken men hvor ble min farmor av?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Øvstegård

den filen du henviser til kommer jeg ikke inn på .Heller ikke den boka du henviser til finner jeg navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Sværen

Sorry Ragnhild, at eg forstyrra per tlf på ei påskeafta, men eg håpar at dette innlegget er meir forståeligt enn det eg sendte 9.3.08 !Du går altso inn i, Digitalarkivet, Emigrantar over Bergen frå Herdla kommune, deretter år 1909, og så navn. På nr 134 finn du: 1258, 17/4-1909, Anna Bertina Andersdtr Turø, 25 år, f. 1884, kvinne, etc etc.I kyrkjeboka finn du IKKJE noko om utflyttinga pga at det IKKJE er nokre opplysningar om utflytte 1909-16 i Herdla, Minestralboka 1905-18 ( A 5).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Øvstegård

Jeg takker så mye for tlf.praten og innlegget her.Det var enkelt å finne henne denne gang.Jeg har vært inne på 1900 telling for Herlø og funnet ut at det kan ikke være den Anna Randina jeg leter etter .Foreldrene til Anna Bertina heter noe annet enn foreldrene til den Anna Randina jeg leter etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.