Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Gro N. Egeli

[#57485] Hæge Høljesdtr, Flatdal/Seljord/Telemark

Recommended Posts

Gjest Gro N. Egeli

Eg treng hjelp til å finne Hæge Høljesdtr (Dale) i Flatdal/Seljord. I flg FS er ho fødd 1766, men eg kan ikkje finne ho i kyrkjeboka. Ho gifta seg med Olav Aanundsen (Rauland). Eg er og ute etter namn (fødsel og død) på foreldra hennar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gro Berit Sternang

Etter litt att og fram fant eg foreldra sin trolovelse www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7966&idx_id=7966&uid=ny&idx_side=-129FS har vielsen til 24 jun 1754.Då fant eg dei i Seljordsoga V under Lien: Hølje Høljesson Lien (ca 1730- død etter 1801), g. 1754 med Margit Høljesdtr Kvistaul (1731-1799).Gro Berit

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gro Berit Sternang

Lenka virka ikkje, men det side 125 år 1754, kronologisk liste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gro N. Egeli

Tusen takk! Du har betre syn enn meg :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristinn Hegna

Hei,Helge sin fødsel står i kirkeboka her ('Hege' og 'Helge' gikk kanskje litt om hverandre...?), høyre side, tredje linje under der det står Andreas med strek under: LenkeDom. 20 Trinit, ved Fladall: Helge, Helge Helgess: og Margit Helgesd: Dales Dotter. Test: Ole Gundelss: og Anun(?) Helgess: Dale, Biørn Svenungss: Dyrland(?), Anne Helgesd: Bøle, Kari Helgesd: Gvistul.Tror det er nogenlunde riktig. K

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristinn Hegna

Har muligens funnet Margit (Margarete i kirkeboka) her i 1731 som oppgitt i bygdeboka: Lenke .Det er så og si uleselig, men langt ned på høyre side er Margarete understreket, og jeg mener at det står at hun er døpt 3 juli, og er datter av Helge Kvistøl. Faddere er Laurantz ??, ?? ??, Guro Ringum, kari Braen, Guro ?? - nei, den siden var ikke lett. Andre som tar utfordringen?K

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristinn Hegna

Takk for at du gjorde oppmerksom på det, Berit, det er jo ikke nødvendig å lete videre når opplysningen allerede er framkommet i en annen debatt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gro N. Egeli

Takk skal dykk ha. Eit steg vidare i jakta på slekta! (men, det er mange 'kneikar' att)Mvh Gro

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive