Gå til innhold
Arkivverket

[#57489] Lars Nikolai Reinert Arntsen, Sydalen, Gimsøy


Gjest Odd Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Olsen

Prøver å spore anene til Lars Nikolai Reinert Arntsen, f.1844 i Sydalen, Gimsøy. Foreldrene var trolig Arnt Martinus Erlandsen og Johanna M Johnsdtr, men kan noen opplyse mer om denne familien? Har funnet at Arnt M Erlandsen døde 22. mars 1865 i Lyngvær, men når var han født, og hvor kom han fra? - Johanna var født omkr. 1801 i Vågan, død etter FT1865, - men hvor og når?Mvh Odd Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

De bodde hos Elen Anna Arnesd. Det får meg til å lure på om hun kan være datter av Johanna og evt. søster av Lars M.R. Dåpen til Elen Anna, nr.14 Lenke Som du ser så kan Johanna være moren hennes, men farens navn stemmer jo ikke med det som har stått hittil som far til Lars M.R. Eller kan det være faren hans også, men bare lagt til navnet Erlands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dette har du kanskje fra før, men for ordens skyld legger jeg inn giftermålet til Lars gift i Gimsøy 13. september 1872: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Olsen

Berit (3): Ja, kjøper den! Ved Lars N Rs bryllup er faren kalt Evensen, så der er ennå mer å velge mellom... Grethe (4): Ja, både dette og hans neste bryllup i 1885 er notert, det er igrunnen opphavet som er problemet.Tusen takk til dere begge. - Noen flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Og her fant jeg konfirmasjonen til Lars i Vågan i 1862. Han var da 18 år gammel (se nr. 23) LenkeMoren står her registrert som Johanne Margrete Jonsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Har ikke funnet dåpen til Lars i klokkerbøkene for Vågan som starter i 1843. Det viser seg at ministerialbøkene (kirkebøkene) før 1866 gikk tapt da prestegården brant 05.12.1873, se historikk her: LenkeGrethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Olsen

Ja, dessverre er de aktuelle kirkebøkene borte, - og han er født etter FT1801, så det ser ikke ut til at man kommer lengre bakover. - Takk igjen til dere begge to!Odd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Olsen

Takk for tipset, har selv søkt på trekilen.com tidligere, men denne har jeg ikke reagert på! - Takk igjen, kjempefint!Hilsen Odd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.