Gå til innhold
Arkivverket

[#57495] Magnus Gjestvang, Hedemarken, efterkommere


Gjest Jan Holm Thomsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Holm Thomsen

HeiMagnus Gjestvang blev gift med vores slægtning Marianna Susanna Holm d. 21/4-1835 i Vang. Marianna Susanna døde d. 20/7-1855.Vi kender til deres 4 børn: Anton Waldemar Magnussen.. født 19/7-1837 i Vang, viet 27/10-1875 i Hamar, Sophie Mathilde: døbt 2/9-1838, Antonia Johanne Hansine: født 9/6-1839, samt Christian Thorvald: født 31/3-1840.Er der nogen der kender til efterkommere efter disse hører vi meget gerne herom.På forhånd tak.Med venlig hilsenJan Holm Thomsen Hobro, DK Danmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Tomter

Kan dette være rett familie?Bygdebok fra Stange http://www.hedmarkslekt.no/Stangeboka/del3.htmLudvig Theodor Gjestvang, f. 1844, d. i april 1937. 1869 g, m. Tordenskjolda Gjestvang, f. 6/2 1850 (datter av Magnus Gjestvang, Finsal, Vang, hvis hustru Marianne Holm var datter av Marianne Susanne Wessel, datter av Johan Kristofer Wessel Tordenskjold, brorsønn av Peter Tordenskjold). Theodor Gjestvang og Tordenskjolda hadde barna: 1) Marianne, f. 30/6 1870, d. ug. 2) Petra, f. 17/6 1871, d., g. m. Ole Bækken, Vallset. 3) Thora Gustava, f. 7/4 1875, bestyrerinne 'Christian Augusts minne'. 4) Magna Johanne, f. 12/6 1882, 5) Sigrid Kristine, f. 18/12 1884, 6) Gudrun, f. 8/4 1886. 7) Thorleif, f. 6/12 1890, gbr. Sande, Romedal, g. m. Asta Festad, Toten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Holm Thomsen

Hei Eva TomterTak for dine svar. Jeg har ikke nået at kigge bygdeboken grundigt igennem endnu, men umiddelbart vedrørende forældrene Magnus og Marianna Susanna er de oplysninger jeg har:at Magnus skulle være død i vang d. 27/10-1860: jeg har ikke fødsels- eller konfirmationsdag på hamMagnus og Marianna bliver viet i Vang kirke d. 21/4-1835.Marianna Susanna bliver født i dec.d.? 1813 i Kristiansund og konfirmeret d.18/4-1830 i Trondhjem.Marianna Susanna Holm's forældre er Bernt Heide Holm - broder til vores stamfader Casper Holm, begge Bragernes - og Anna Petronella Torden-skjold, født d. 14/5-1788 i Kristiansund.Såvidt jeg kan se skulle Anna Petronella være datter af Joham Christopher Wessel Tordenskjold og Christine Brun Kaasbøll.Jeg hører meget gerne dine kommentarer, for der er godt nok meget at holde styr på når man - fornylig - har kastet sig ud i dette slekts-forskning. Men spændende er det !Med venlig hilsenJan Holm Thomsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Holm Thomsen

Hei Eva TomterTak for dine svar. Jeg har ikke nået at kigge bygdeboken grundigt igennem endnu, men umiddelbart vedrørende forældrene Magnus og Marianna Susanna er de oplysninger jeg har:at Magnus skulle være død i vang d. 27/10-1860: jeg har ikke fødsels- eller konfirmationsdag på hamMagnus og Marianna bliver viet i Vang kirke d. 21/4-1835.Marianna Susanna bliver født i dec.d.? 1813 i Kristiansund og konfirmeret d.18/4-1830 i Trondhjem.Marianna Susanna Holm's forældre mener jeg er Bernt Heide Holm - broder til vores stamfader Casper Holm, begge Bragernes - og Anna Petronella Torden-skjold, født d. 14/5-1788 i Kristiansund.Såvidt jeg kan se skulle Anna Petronella være datter af Johan Christopher Wessel Tordenskjold og Christine Brun Kaasbøll.Jeg hører meget gerne dine kommentarer, for der er godt nok meget at holde styr på når man - fornylig - har kastet sig ud i dette slekts-granskning. Men spændende er det !Med venlig hilsenJan Holm Thomsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Krigscom. Johan Christopher Tordenskjold, f.4/7 1727, død 6/2 1793 og gift 2/11 1773 med Kristine Bruun Kaasbøll døpt 14/5 1753, død 22/7 1832. Kristine ble oppgift 24/4 1798 med magistratpresident i Trondheim Jan Blom f.8/5 1771, dpt. 15/5 i Drammen, død 22/10 1829. Jan ble oppgift 4/1 1809 med Anna Kaasbøll Sommer.Kristine Bruun Kaasbøll var datter av Hoffagent og kjøpmann i Kristiansund Peter Kaasbøll, f. 1729, død 21/1 1792 og gift 28/8 1750 med Anna Jacobsdt. Bruun, død 9/6 1810. (K. avskrift av Hornemann, slekten Angell.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Tomter

Nå så jeg at du har den samme tråden gående i Dis også og at folk har funnet mange kilder til deg Lenke fint med en lenke slik at vi slipper å finne de samme opplysningene mer en en gang. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Holm Thomsen

Kære Eva TomterI min iver - og delvise uerfarenhed med slektsøgning - har jeg ikke været nok opmærksom på den ulejlighed det kan afstedkomme at søge flere steder, hvilket absolut ikke har været min hensigt.Jeg har været taknemmelig for dit og alle andres svar til mig, og opfatter den mulighed der er i Norge for at efterlyse framilie, som en fantastisk mulighed.Hvis jeg tolker dit seneste indlæg rigtigt må du undskylde min manglende fokus på det du korrekt peger på.... og vil gerne høre dig om du kan vejlede mig med hvad der er mest praktisk: at søge først på DIS eller på DA debatforum/brukerforum ?NB at jeg har søgt begge steder er nok også for at brede spørgsmålet ud, og fordi jeg tidligere ikke har fået tilnærmelsesvis så mange svar retur.Med venlig hilsenJan Holm Thomsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Tomter

Det er vel greit å søke i alle fora, men legg lenke i mellom slik at de som hjelper deg kan se hva som er funnet tidligere. Hvis det startes flere tråder om samme emne, gjelder samme sak. Hvis du er usikker på hvordan lenker lages, kan du søke under stikkord lenke i feltet over, det er lagt ut flere bruksanvisninger tidligere. Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.