Gå til innhold
Arkivverket

[#57512] Metodister


Gjest Gunnar Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Andersen

Familien til min kones farmor var metodister. Kan dette være årsaken til at denne familien ikke er å finne i kirkebøkene? Eller leter jeg på feil sted i disse bøkene? Kan metodister ha egne kirkebøker??Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Ja, det hadde de. Men velg kirkeboktype 'dissenter' så finner du disse her på DA. Men i perioder førte også Statskirkens prester inn disse under egne lister (eller integrert, men merket..) dissenter. - Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Waskaas

Hei Gunnar! Ja selvsagt har Metodistkirken sine egne kirkebøker, men du kan også finne de blandt dissentere noen ganger. Her på Rjukan er det lite å finne i kirkebøkene når det gjelder dissenterne, men alle kirkebøker fra Metodistkirken på Rjukan ble sendt Metodistkirkens hovedkontor i Oslo når menigheten her oppe ble lagt ned. Du kan jo prøve å kontakte hovedkontoret.Hilsen Berit Waskaas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andersen

Hei Berit. Vet du om det er mulighet for oppsøke Metodistkirkene i f.eks. Notodden, Skien og Drammen for å se i kirkebøkene der? Jeg vet ikke hvordan opplegget er i disse kirkene.Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Waskaas

Hei igjen! Hvis du tar kontakt med Metodistkirken på Kongsberg er det mulig at de kan gi deg noen svar. De som var medlemmer og medlemsbarn i kirken på Rjukan ble overført til Kongsberg. Husker ikke hva presten der heter nå,men kirken befinner seg i Rogstadbakken 2 og har telefonnr. 32734660. Lykke til! Hilsen Berit W.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.