Gå til innhold
Arkivverket

[#57517] Vefsn/Nordland: Foreldre til Lars Pedersen (1765-1851)


Gjest Hermod Moursund
 Del

Recommended Posts

Gjest Hermod Moursund

Lars Pedersen skal ha blitt født i Drevassbotnen (?) i Vefsn 29. juni 1765. Han var gift med Kristianna Olsdtr. Brottøy (1776-1823) fra Hadsel og flyttet dit.Hvem er Lars' foreldre?Hermod Moursund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Du verden! Finnes de der virkelig! Tusen takk.Tar like godt et annet spørsmål fra Vefsn: Oline Mikkelsdtr. Vahlen (f. 1801) skal visstnok være fra Vefsn, men gift i Vågan. Vahlen kan være fra Vågan. Kan hun finnes i disse basene? På forhånd svært mye takk.Hermod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Glemte vel å fortelle at Oline Mikkelsdtr. fra Vefsn var gift med Nils Christian Christensen (1806-55) fra Vågan i Lofoten. Men Oline skal visstnok komme fra Vefsn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Willenburg

Foreslår du tar Oline som nytt tema da skiftene for Drevassbotnet kommer innunder Hemnes.Lars var gift 3 ganger, har du tilfeldigvis navn på hustru no 3? Gift etter 1823. Da Lars og Christiane er mine aner, ble jeg nysgjerrig. Har du også dette paret på ditt ane-tre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Ja, jeg kan prøve å legge Oline ut som eget tema, selv om jeg hadde hennes datter Elisabeth Marie Nilsdtr. som eget tema.Nei, dessverre har jeg ikke hans event. 3. ekteskap registrert. De to konene jeg har: Aleth Olsdtr. (1759-1810) og Christiane Olsdtr. Brottøy (1776-1823).Jeg har ikke disse personene i mine anerekke. Jeg gjør et lite oppdrag for en svoger.Takk uansett for det du hjalp meg med.Hermod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.