Gå til innhold
Arkivverket

[#57521] Trondheim: Anne Marie Dreyer (f. 1786). Foreldre.


Gjest Hermod Moursund
 Del

Recommended Posts

Gjest Hermod Moursund

Er det noen som kan hjelpe meg med foreldrene til Anne Marie Dreyer (f. 1786). Hun var gift i 1804 med Paul Andreas Paulsen (f. 1775). Paul Andreas foreldre var Antoni Paulsen (f. 1738) fra Bergen og Aleth Catharina Grønbech (f. 1750).Hvem var foreldrene til Anne Marie Dreyer?Hermod Moursund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Først trodde jeg det kunne være Willatz Bing Dreyer (1735-1811) som var faren, men så at 'moren' antagelig døde i 1780.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg mener ikke å være vrang, men jeg finner ingen plausibel kandidat for henne i 1801 ved søk på Anne og Dreyer. Men hun kan finnes uten Dreyer men med farsnavn eller utelukkende med fornavn.Det mest fornuftige du kan gjøre er å lete etter henne i kirkebøker for Domkirken eller Vår Frue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Og den eneste jeg finner i forbindelse med de to kirkene er en Anna Maria (døpt 1. febr. 1787) med foreldre Ole Iversen Lein og Anne Lisbeth Tønder (tror jeg det står i kirkeboka). Vet ikke om noen kjenner til disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

HeiHar stilt nesten samme spørsmål selv, men resultatet var negativt. Tar med det jeg har om Willads barn. (uten datoer)Willatz Dreyer var gift 3 ganger med 1. Lucie Bonsak Schytte d. 1767, 2. Helene Chatrine Pedersdtr Rist d. 1781 på Hanøy, Hadsel og 3. Anna Sophie Randulff Hersleb 01081749 - 100417841 Hun var fra Brønnøy. Vet ikke når de ble gift men det var før 1783 siden deres første datter er Helene Carhrine Rist Dreyer f. 26/11-1783 Henne finner du i Benkestokkboken.Willatz skal ha hatt 18 barn til sammen. Det finnes ikke kjente barn av han og hans første kone. 2 kone er det bare 5 barn som er kjent, fra 1770 til august 1780 (Peder 1770, Arnoldus 1772, Hans 1774, Jens 1777, Sara 1780)Anna H. har jeg 3 barn på Helene 1783, Willads 1787 og Jens 1789.Her kan jo godt være et barn mellom 1 og 2Kanskje Anne var hos sine foreldre i Brønnøy en tur og at det er der en må lete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.