Gå til innhold
Arkivverket

[#57522] Hjelp til tyding kirkebok Domkirken Trondheim


Gjest Arnstein Rønning
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnstein Rønning

Men denne da:Anders Mortensøn er Mester..... ved Attolleried. Han har fått bevilling fra Major Felber, så jeg antar at han er ved Artilleriet, men hva er stillingen? Det er vel litt for få bokstaver til at det kan dreie seg om en Mesterdreier - eller? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Hva er etternavnet på Johan som ber om trolovelse 9. juni 1685 med den Ærlige dydige og Gudfrøchtige Pige Helvig Cathrina Larsdaatter, nederst på høyre side: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

forbokstaven er K, jfr Karl 6. mars. Navnet må være Kilsen, Kilsin eller Kisin, tror jeg. Jeg tror helst Kilsen som jeg assosierer med Kieldsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Det er mulig at ordet som kommer etterpå, og som jeg i første omgang tolket som 'for', hører til etternavnet. Det passer egentlig ikke med et 'for' der, og skriveren har tidligere ikke skrevet slik i andre sammenhenger. Ellers skriver han flere steder 'Kiel' på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

5/1 1690 vil Anders Olsøn, som er født i Tingvold, troloves med Maritte Andersdaatter fra Norbygden. Hvor er det? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.