Gå til innhold
Arkivverket

[#57525] Trond Gudbrandsson Kvale


Gjest Inge Lien
 Del

Recommended Posts

Gjest Inge Lien

Trond Gudbrandsson Kvale vart fødd i 1875 på Deset i Åmot kommune i Østerdalen. I år 1900 var han ugift og konstituert lærar ved Rena folkeskole. Han var ikkje lærar i nokon norsk folkeskole i 1934, og han er ikkje gravlagd i Åmot. Veit nokon kvar det vart av han, og finst det foto der han er med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

jeg fant han ikke i noe gravminneregister, men jeg lurer på om dette kan være hans far? LenkeYrket gikk i såfall i arv?Kan hende det står noe i lokalhistore fra Åmot, om denne læreren.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Steinar Nyløkken

Har gitt deg noen opplysninger på din forespørsel på DIS-forum. Du får se om det er av interesse. Skal prøve å klippe det inn hit også (i morgen)./S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

Takk Gunn! Fikk ikke dette til seint i går kveld.Har forøvrig gått igjennom CD'ene som Sør-Østerdal Slektshistorielag har gitt ut med gravminner i Åmot. Jeg finner dessverre ingen Kvale der. Verken Gudbrand, Hulda eller Trond./S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Lærer og kirkesanger, Gulbrand Throndsen Kvale, Lom, f. 02.05. 1840, d. på Hamar, 08.02. 1910, gift 15.07. 1874, m. Hulda Anette Christine Hansen, Christiania, f. 1838. Vet om 2. barn : 1. Thrond Ketil Kvale, f. 11.11. 1875. 2. Thora Kvale, f. 02.03. 1878. Mer vet jeg desverre ikke om disse. Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.