Gå til innhold
Arkivverket

[#57535] FT.1865 Ytterøy, Mosvik Sogn,Gård Balvik, Lodver Johannesen med fam.


Gjest Gunnar Andre Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Ytterøy kjennere. Under gården BALVIK finner jeg i 1865 en familie bestående av; Ektefolket; Lodver Johannesen 45 år og kone Ragnhild Pedersdatter (Vang) 42 år. De har 5 barn den eldste født 6.6.1854 i Inderøy. ER DER NOEN som kan si meg hvor og når dette giftemålet ble inngått og om deres fødselsår står.?. Dette ekteskapet har voldt meg meget hodebry og årsaken kommer vis og når noen kommer med enløsning da jeg ikke vil påvirke dette.Gunnar Andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Dåpen til Ragnhild Margrethe,født 28 nov 1824,døpt 1 jan 1825:Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Sakshaug i Inderøy, Ministerialbok nr. 730A05 (1822-1830), Fødte og døpte 1825, side 98-99. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2485&idx_id=2485&uid=ny&idx_side=-52>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Har funnet Lodver,døpt 1823.Faren står som John Lodversen,ikke Johannes lodversen,som faren er kalt ved vielsen i 1854. Tar forbehold om at det er riktig person!Kildeinformasjon: Oppland fylke, Fron, Ministerialbok nr. 2 (1816-1827), Fødte og døpte 1822-1823, side 79. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9256&idx_id=9256&uid=ny&idx_side=-79>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Ved oppslag i folketellingen 1865 i Registreringssentralen for hist. data sto fødselsåret 1821 - derfor tok jeg utgangspunkt i det. Men det kan like godt være din kandidat, Ann-Mary! Foreldrene til min kandidat het Johannes Lodversen og Anne Andersdatter og her er giftermålet deres i Fron i 1816 LenkeGrethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Grethe!Det er dette med John /Johannes? Ved vielsen kalles faren Johannes Lodversen,ikke John!Men fødselsåret stemte best på min kandidat,og fornavnet på faren stemte best på din kandidat. Vrient dette!Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Finner vi Lodver på utflytterlistene fra Fron,kan det kanskje stå hvilken gård han reiser fra!Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei å takk Ann og Grethe. Da er det vell min tur å komme på banen; Problemet var at jeg hadde Lodverer Johannesen født i Fron nr.1 f.1816 men han var død samme året. Nr. 2 født 16.08.1824 i Fron. Familien utvandret i 1838 til Trondheim, deriblandt Lodver f.1824; foreldre Johanes Lodversen og hustru Ragnhild Iversdatter. Denne Lodver f.1824 hadde jeg funnet GIFT allerede 2 ganger. 1.gang før 1857 (kona død 1.august 1857. dødsfallet står som merknad ved vielse men hvor klarer jeg ikke å tyde) gift 2 gang i Vår Frue kirke Trondheim 1859. Det var da jeg tenkte æ sjekke litt rundt Johannesfamilien og oppdaget at Lodver kunne være gift en 3. gang, at jeg begynte å få 'HÆTTA' Jeg vet litt om slekten, bl.a. at noen av disse ble mormonere at det ble for my av det gode for det kunne ikke stemme med fødselsår til barna.Så dette ble en 'NØTT'Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Lodvar som giftet seg i Inderøy i 1854 var ungkar,så da kan vi vel utelukke noen andre ekteskap på han FØR 1854! Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Det pussige er at i Passprott. for gudbransdalen futedøme 1833-1860 er det bare 1-en av Lodver og en Lodversen. Begge disse har jeg. Deter far og sønn i mitt innlegg.Gunnar A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dette har du sikkert også fra før: Lodver levde ennå i 1900, og da står han også med fødselsåret 1821 Lenke.Mvh Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her har jeg funnet konfirmasjonen til Lodver i oktober 1835. Lodvers alder: 2.11.1821, fødested: Holten, foreldre: Johannes & Anne (se til venstre, nr. 3) Lenke. Dette er den samme Lodver jeg fant døpt i 1821 i Fron.Mvh Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

LOVISE,datter av Lodver Johansen og Ragnhild Pedersdatter: Lovise,født 18 feb 1864,døpt 24 april 1864 i Mosvik: Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Mosvik, Ministerialbok nr. 733A02 (1843-1870), Fødte og døpte 1864, side 78. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2488&idx_id=2488&uid=ny&idx_side=-80>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er Johannes Lodversen på Holten i Sør-Fron i 1865, han er enkemann, 82 år gammel. Mulig at dette da er faren til Lodver Johannesen, f. 2.11.1821 LenkeMvh Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.