Gå til innhold
Arkivverket

[#57537] Simon Simonsen gift i Ås 1820 - hvor kommer han fra?


Gjest Wenche Schjoll
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Schjoll

Simon Simonsen gifter seg med Christence Pedersdatter 09.09.1820 i Ås [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7553&idx_id=7553&uid=ny&idx_side=-119>Lenke. Ved giftermålet oppgis han til 28 år (dvs født ca. 1792).De får barna: Karen døpt 28.07.1822 LenkeJohan Peter døpt 02.05.1824 LenkeMaren Johanne døpt 30.04.1826 LenkeChristina døpt 24.02.1828 LenkeJohan Peter døpt 13.12.1829 LenkeHans Christian døpt 18.05.1835 Lenke Ved giftermålet i 1820 oppgis Børsum, Ås som bosted. Jeg har ikke funnet noen Simon født rundt 1792 ( /- noen år). Har imidlertid funnet en Simon konfirmert i Ås 19.04.1807 Lenke, men er usikker på om det er rette person og dessuten står det ingen opplysninger om bosted eller foreldre.Ved søk i FT1801 finner jeg egentlig bare en kandidat som kan passe, et pleiebarn i Trøgstad Lenke.Er det noen som har tips til hvordan jeg kan finne hans opphav. Er det noen som har bygdeboken for Ås og evnt. kan se om det står noe der?Christense Pedersens foreldre er Peder Christensen og Kari Svendsdatter som var bosatt på Braate vestre i FT1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Det kan være denneIGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0SIMEN SIMONSEN Pedigree Male Event(s): Birth: Christening: 28 NOV 1790 Trogstad, Ostfold, NorwayParents: Father: SIMEN HOVELSEN Family Mother: KIRSTI OLSDRMessages: Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.