Gå til innhold
Arkivverket

[#57541] Distrikslæge Laurits Bernhard Thane, TROMS, ca.1875


Gjest Gunnar Andre Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei. I min søkend etter folk med etternavn THANE kom jeg over disse; Laurits Bernhard Thane f. 14.12.1876 døpt 14.01.1877 i Tromsø.Ægte. Foreldre oppgitt til; Distriktslege Laurits Bernhard Thane f.1839 og kone Therese Emilie Giaever f.1839. Kan noen ha opplysninger om L.B. Thane distriktslegens OPPHAV. Har forsøkt flere kilder uten hell. Lenke gunnar A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Presten har skrevet feil i margen,det står at de giftet seg 7/9-63.Skal selvfølgelig være -73.Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

En søster av Laurits Bernhard: Johanne,født 16 feb 18371837(nr 119): Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Nes, Ministerialbok nr. 9 (1834-1863), Fødte og døpte 1837, side 78. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1110&idx_id=1110&uid=ny&idx_side=-79>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Se på barnet Johan Peter Thams Meidell på tellingen i 1864,på gården Brovolden, Steenmoen,Nes,Hallingdal. Han er barnebarn av Johan Peter Thams(faren til Laurits Bernhard )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Ann-Mary. Tusen takk for opplysningene. Da kan jeg kaste mitt notat om dette da jeg nå har fått bekreftet at dette ikke er THANE noe jeg hele tiden har stusset på. Jeg har sømfart ganske mye om denne personen. Da avslutter jeg Hr. THAMS. Ha en trivelig kveld.Gunnar A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.