Gå til innhold
Arkivverket

[#57545] Østenstad


Gjest Gunn-Anita Rysjedal
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn-Anita Rysjedal

er det noen der ute som har kjennskap til Ole Abrahamsen fra Østenstad født 1836 - Jølster og kone Syneve Eliasdatter fra Jølster fodt 1839. Jeg gir snart opp å finne deres foreldre. Kan noen hjelpe meg? De er begge to født i Jølster etter det jeg har funnet ut. Og, Ole Abrahamsen er fra Østenstad. Det var joe en liten plass med få gårder - kanskje Østensatd gård?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Der slo du meg med knapt ett sekund haha!Abraham Andersen hans far og Elias Eliassen hennesHan fra Östenstad og hun fra Berg.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Huffda hva skjedde med lenken?År 1851Død dato 26.3.1851Førenamn AbrahamEtternamn Anderss.Bustad InsteinstadYrke gardbrukarGiftFødd 1791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Abraham og Gjöa gift i 1823: LenkeDette er fra kirkebok, men du kan jo sjekke det for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Da er vel dette den beste kandidaten til Abraham: LenkeFar Anders Andersen og mor Helle Rognaldsdtr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn-Anita Rysjedal

HEI ALLE SAMMEN. DETTE VAR FANTASTISK, JEG HADDE NESTEN GITT OPP. UTROLIG Å FÅ SÅ MYE GOD HJELP PÅ SÅ KORT TID. JEG ER KJEMPE TAKKNEMLIG!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Dette skal være foreldra til Lussi Mosesdtr: Moses Sörensen Övrebö og Marthe Knudsdtr: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg ser jeg har en del om disse i min data da deres forfedre og er min svogers.Skal se om jeg kan sette det opp her, men du kan og ta kontakt: kellypetit@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Alt for mye â sette opp her, ser jeg har 9 generasjoner bakover - kun om Synneve Marta Eliasdtr Berg.Du fâr ta kontakt.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Tilbake til Abraham og Gjöe: Her er giftermâlet deres i kirkeboka n° 5 i 1823: Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11407&idx_id=11407&uid=ny&idx_side=-266>Lenke Han er fra Östenstad, Julster og hun fra Gelle? Jelle? han er 31 âr og hun 20. Far hans er Anders Johannesen Östenstad og far hennes er Torsten Hansen Gelle (?)Da har vi foreldra til Abraham her i 1801: LenkeFar Anders Johannesen 48 âr og mor Kari Gundersdtr 42 âr. Finner ikke dette paret blant gifte i Jölster, sâ de er muligens fra Förde?Da finner vi dâpen til Abraham i Jölster den 31/7-1791 överst pâ högre side: Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Giöe Tostensdtrs dâp: 16/10-1803 i Förde: Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11406&idx_id=11406&uid=ny&idx_side=-4>LenkeFar Tosten Hansen Jelde og mor Lucie EriksdtrHer er dette paret pâ Jelle övre i 1801: LenkeTosten 33 âr og Lucie 25 âr.Tosten Hansen Gielde konfirmert i 1785: LenkeLucie Eriksdtr Indre Erdal konfirmert i 1792:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her er vel Torsten Hansen födt i 1768: [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/IGI/individual_record.asp?recid=500223617554&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>Lenke Foreldre Hans Torsteinsen og Nille JohannesdtrLucie Eriksdtr f. 1770, foreldre som over: LenkeEn god kandidat til Giöe Andersdtr, f. i Förde i 1744 med far Anders Civertsen Aasen (nederst til högre): Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.