Gå til innhold
Arkivverket

[#57565] Hans Jespersen, res.kap. i Strømsøe, Drammen


Gjest sidsel pihl haugen
 Del

Recommended Posts

Gjest sidsel pihl haugen

Hans Jespersen, res.kap. i Strømsøe, Drammen, hvor befant han seg før og etter Drammenstiden, som i alle fall må ha vært ca 1850? Jeg finner bare en Hans Jespersen, født i Fredrikstad, 3 år ved 1801-tellingen.Kan noen hjelpe meg?Mvh Sidsel Pihl Haugen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Geistlig stat og kalender utgitt 1885: Hans Jespersen f. 1803. 1828 pers. kap. i Kragerø, 1833 resid. kap. til Bragernæs og adjunkt i Drammen, død 1840.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Hans hadde røtter fra Drammen - moren hans var født på Strømsø - og her er vielsen til foreldrene i Strømsø kirke 23. juni 1800, LenkeAstrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

mens jeg først er i farta, her er begravelsen hans, 13. juli 1840, LenkeTrolig vet du det allerede, men han giftet seg i Oslo Domkirke 17. oktober 1828 med Caroline Charlotte Pihl (ifølge FS, har ikke sjekket kirkeboken).Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sidsel Pihl Haugen

Takk til begge to for nyttige opplysninger. Nei, jeg visste ikke om hans kones opprinnelse, og det var veldig kjekt å få. Men det står ulike opplysninger om Caroline Charlottes død i Familysearch, men slikt forekommer vel. Noe mer om hennes far, og familienavnet er vel ikke tilgjengelig, men jeg skal prøve.Hilsen Sidsel Pihl Haugen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sidsel Pihl Haugen

Jo visst, de er med i 1801 tellingen, riktignok som Ole Phil og Anne Kirstine Holm, han var øverste Capellan i Vår frelsers kirke,så de holdt seg til presteslektene. Hilsen Sidsel Pihl Haugen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn folketelling 1801 og Ole Phil med hustru her: LenkeLitt artig at du Astrid har funnet så mange spennende opplysninger.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei, ikke så vanskelig, Gunn, for når en har med navn som Bang, Stockfleth og Pihl å gjøre, havner vi midt i datidens 'ypperste familier' i Drammen...Astrid. PS: finner nok mange opplysninger ved å søke på navnene i Kvasir, f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sidsel Pihl Haugen

Takk for hjelpen. Nå vet jeg at Ole (Andreas) Pihl var en yngre bror av presten Abraham Pihl i Vang. Jeg må slå meg til ro med at dette er en annen Pihl-stamme enn min. Men det var artig å lete.Hilsen Sidsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.