Gå til innhold
Arkivverket

[#57573] Konrad Skjellerud født 1897 Faaberg


Gjest Nina Skjellerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Skjellerud

Søker min farfars slekt. 'Bestefar' var urmaker i Storgaten på Lillehammer. Konrad var gift med Agnes. Søster var Jenny, født 1899. Hans foreldre var trolig Ole Skjellerud, født 1871 og Elise, født 1871. Kan noen hjelpe meg på sporet bakover i slektsrekken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her er ihvertfall familien i ft 1900: LenkeOle Skjellerud var födt i Fåberg.Det er 15 personer som heter Ole som er födt i distriktet i 1870/71/72.Har du prövd â finne deres vigsel i kirkeboka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Ekteskap n° 24 her, gift 9/11-1894: Permanent sidelenke: LenkeOle Kristiansen Skjellrudshagen og Elise Lorense Johansen. Begge födt i 1871, hans fra Kristian Skjellsrudhagen og hennes far Johan Holshagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Kanskje dette er far til Ole i 1865: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=50&filnamn=f60524&gardpostnr=445&personpostnr=2888#nedre>LenkeIngen Johan gammel nok til â fâ barn i 1871 pâ Holshagen.Jeg undres om det er riktig navn pâ hennes far for jeg fant en Elise Lorense dôpt i 1871, men faren het Karl Johannesen (n° 26): Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her er Oles dâp n° 126, det er rettet til 10 august 1871: Permanent sidelenke: LenkeForeldre som nevnt over i innlegg 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her har vi vigselen til Ole og Elise bedre: Permanent sidelenke,n° 24: LenkeDet var nok feil i den andre boka.Far hennes heter Karl Johan Johansen, sâ da var det henne jeg fant döpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Uffda det var nok rett i den andre og, det var jeg som sâg pâ forloverene istedenfor foreldra!! Kunne spart meg litt tid der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

N° 55 her er Carl Johan Johannesen f. i 1836: Permanent sidelenke: Lenke Det stâr bare Johannes og Lena Sophie som foreldre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Skjellerud

Tusen takk for innsatsen. Det er opplysningene dine om 'vigsel i kirkeboka' som gjør at jeg kan jobbe meg videre. Du arbeider så raskt at jeg så vidt henger med. Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.