Gå til innhold
Arkivverket

[#57588] Marthe Sophie Andersdatter.


Gjest Solveig K Westgård
 Del

Recommended Posts

Gjest Solveig K Westgård

Hei.Er det noen som kan hjelpe meg med dette vanskelige tema?Marthe Sophie Andersdatter døpt 23-2-1800 i Bamble kirke Telemark. Datter av Anders Hansen og Aaste Marie Knudsdatter. Samme året flyttet de til Kilebygda som hører til Solum / Melum. På Folketellinga for 1800 bor Anders Hansen og Aaste Marie Knudsdatter på Rennesund i Kilebygda.Marthe Sophie Andersdatter står ikke nevnt der. Hun er ikke nevnt senere heller. Det jeg lurer på er om hun døde som lita i Bamble eller i Solum/Melum? Kan ikke finne henne.Enkelte kirkebøker er vanskelige å lese.MVH Solveig Westgård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg ser på FS at de fikk 4 barn i Solum, og så fikk de en datter Maria dpt. 12/4 1816 i Bamble. Ingen av de andre barna ble kalt Marthe Sophie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig K Westgård

Hei.Marthe Sohpie Andersdatter er det første barnet. Hun er født 17-2 og døpt 23-2-1800 i Bamble. Barn nr: 2 Hans født 1802 nr: 3 Knud født 1805 nr: 4 Jacob født 1807 nr: 5 Ane født 1811 nr: 6 Isak født 1813 De er født og døpt i Solum. nr: 7 Marie født 1816 i Bamble. De flyttet til Bamble igjen i 1815. Foreldra hette Anders Hansen og Aaste Marie Knudsdatter.De gifta seg 10-1-1800. Hvor det ble av Marthe Sophie Andersdatter er et myserium.MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig K Westgård

Nei, det har jeg ikke. De som bodde i Kilebygda, brukte Melum også. MVH Solveig W.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Kan hende det var noe som feilte dette barnet,ettersom hun ble døpt bare få dager etter at hun ble født. Men det er merkelig at hun ikke finnes i kirkeboken hvis hun døde som barn. Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig K Westgård

Jeg regner med at hun døde som barn, siden hun ikke er nevnt noen plass. Kan det skje at det ikke har blitt ført opp i kirkeboka?Jeg har ikke sjekket om de fikk flytteattest fra Bamble til Kilebygda. Om det skulle stå om henne der. MVH Solveig W.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig K Westgård

Dette er kanskje noe jeg aldri får svar på.Men tusen takk til dere som har hjulpet meg med å leite.MVH Solveig Westgård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.