Gå til innhold
Arkivverket

[#57591] Georg Karsten Holli f 1891, I Oslo i 1916. Hvor ble det av han?


Gjest Randi Nesje Myhr
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Nesje Myhr

Jeg har fått hjelp til å finne Georg Karsten i 1916 sammen med foredrene i Herslebsgt 6. Lenke Nesje Myhr&startnr=&antall=&spraak=&nr=1&antinnlegg=6#anker Fra denne tiden er det litt tilfeldig hva som er lagt ut av kirkebøker. Finner han ikke som far i dåpsprotokollene for Petrus menighet i tida framover. Det er ikke lagt ut lysningsprotokoll for dette tidsrommet. Han er heller ikke registrert som emigrert det jeg kan finne ut. Faren bor fortsatt i Herslebsgt6 i 1932 i følge adressbok. Er det noen med tilgang til adressebøker som kan hjelpe meg å finne ut hvor det ble av han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Her er en ganske ny gravsten på Grorud kirkegård etter Karsten Holli (f. 15/02-1919) sammen med ektefellen Karen Elsa Margareth Lenke , som indikerer nålevende etterkommere.Det ser ellers ut til at det kun er Georg Karsten Holli som har brukt KARSTEN som navn, og derfor er det jo fristende å tro at vi her kan ha Georgs sønn.IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Heldig med en ja, og her har vi Georg Karsten Holli sin ekteskapsinngåelse med Signe Konstanse Larsen 6.okt.1918 i Jacobskirken. (Nr. 107 Lenke ).Legg merke til at det er brudens adresse, Fredensborgveien 41 B (er ikke det i Trefoldighet ?) som er familiens adresse i 1919.Det skulle vel ikke være så veldig vanskelig, å komme videre herfra med hjelp av stikkord som 'telefonkatalog' og 'Grorud', men vi bør ikke drøfte nålevende personer her på brukerforumet.(For all del: Jeg tar meg ikke rett til å avslutte selve temaet dersom det finnes andre måter å komme til bunns om dette.)IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Georg Karsten Holli sin ektefelle, Signe, f. 2.okt.1892 er begravet på Høybråten kirkegård. Hun døde 9.sept.1978. Hennes etternavn er HOLLI i gravminneregisteret.På samme gravnummer ligger Bergljot Wold (15/05 1920 - 09/04 2003) og Reidar Georg Wold (06/04 1918 – 16/10 2003).IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Nesje Myhr

Tusen takk, det var mye nytt. Kommer ikke inn på skanna kirkebøker i kveld så jeg får ikke sjekket videre nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Arnfinn Wangsmo

Hei Randi Når det gjelder sønn til Georg Karsten Karlsen Holli f.17.7.1891,så ble hans sønn Odd Bjørn Holli f.14.4.1929 gift med Bjørg Holthe f.5.6.1930,gift 12 4 1955 i Strømmen/Skedsmo.Bjørg er etterkommer av Elfrida Bergljot f.Wangsmo den 5.4.1907 i Trondheim,og ble Adoptert av fam.Albert Gustav Johansen og Kone Serine Næss i Trondheim,derfor er jeg nå inne og leter på Hollislekten.Ser ditt innlegg her i Forumet.Vi kan vel utveksle noen opplysninger?Min email er awangsm@online.nomvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Nesje Myhr

Har sendt deg fil på mail med etterkommere av Georg Karsten sin farmor og farfar på Holli. Halvor Thorersen og Marthe Christensdtr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.