Gå til innhold
Arkivverket

Hjelp til tyding KB Gloppen


Christel Rasmussen
 Del

Recommended Posts

Kan noen være så,snill å hjelpe meg å tyde dåpen av Ingebrigt, 1784. Her trenger jeg morens og faddrenes navn.Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11426&idx_id=11426&uid=ny&idx_side=-182

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070228300332.jpg

 

Jeg trenger også hjelp til dåp Gabriel 05.09.1751, farens etternavn og faddrene Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11425&idx_id=11425&uid=ny&idx_side=-237

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070228300109.jpg Mvh Christel Rasmussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mora til Ingebrigt heiter Agnete Rasmusdtr og er fødd Bruland. Eg har ein god del på denne familien og kan gjerne dele med deg.

Fadrane er Ingebrigt Støyva, Peder Haraldson Verlo, Jon Nilson Sandal, Eli Jakobsdtr ib. og Ågåte Rasmusdtr Bjørkelo.

 

Far til Gabriel er Lars Davidson Sandal, og fadrar er Nils Davidson Fossheim, Rasmus Strand, Gabriel Sandal, Lisbet Arnedtr Reed og Gislaug Jensdtr Sandal.

 

Skal vi utveksle meir informasjon er det visst meininga at du skal opprette eit tema i Brukarforum. Som sagt, eg har meir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mora til Ingebrigt heiter Agnete Rasmusdtr og er fødd Bruland. Eg har ein god del på denne familien og kan gjerne dele med deg.

Fadrane er Ingebrigt Støyva, Peder Haraldson Verlo, Jon Nilson Sandal, Eli Jakobsdtr ib. og Ågåte Rasmusdtr Bjørkelo.

 

Far til Gabriel er Lars Davidson Sandal, og fadrar er Nils Davidson Fossheim, Rasmus Strand, Gabriel Sandal, Lisbet Arnedtr Reed og Gislaug Jensdtr Sandal.

 

Skal vi utveksle meir informasjon er det visst meininga at du skal opprette eit tema i Brukarforum. Som sagt, eg har meir.

 

 

Takk for hjelpen. Hvis du har noe, ville jeg være interessert. Det er første gang jeg har bedt om hjelp på det nye forumet. Du nevner at jeg må,opprette nytt tema på Brukerforum for at du kan gi meg videre opplysninger. Hva burde da stå i overskriften? Mvh Christel Rasmussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name= Hva burde da stå i overskriften? Mvh Christel Rasmussen

 

Eg synest i grunnen det er litt forvirrande at tyding og andre spørsmål skal ha to ulike forum, men det er visst slik opplegget er meint. Ein god måte å lage overskrifter på er å markere fylke og kommune - her blir det då SF Gloppen, og så hengjer du på namnet til den du spør etter, og det du lurer på. For eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Eg synest i grunnen det er litt forvirrande at tyding og andre spørsmål skal ha to ulike forum, men det er visst slik opplegget er meint. Ein god måte å lage overskrifter på er å markere fylke og kommune - her blir det då SF Gloppen, og så hengjer du på namnet til den du spør etter, og det du lurer på. For eksempel.

 

Takk for "oppskriften", Aase. Skal komme tilbake til tilbudet om mer informasjon senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger hjelp til tyding av trolovelsen, dvs. hva som står bak Gabriel Larsen Sandal og bak Agnete Rasmusdtr. Möchlebust Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11426&idx_id=11426&idx_listetype=tr&idx_kjonn=&uid=ny&idx_side=-35

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070228300290.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger hjelp til tyding av trolovelsen, dvs. hva som står bak Gabriel Larsen Sandal og bak Agnete Rasmusdtr. Möchlebust

Han er ungk(ar) sold(at) og ho er enke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ungk(ar) sold(at) og ho er enke.

 

 

Takk for hjelpen. Kanskje du vet hvorfor Agnethe noen ganger heter Möchlebust og noen ganger Bruland. Kom hun fra gården Bruland, giftet seg med Gabriel fra Sandal og flyttet derpå til Möchlebust?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor Agnethe noen ganger heter Möchlebust og noen ganger Bruland. Kom hun fra gården Bruland, giftet seg med Gabriel fra Sandal og flyttet derpå til Möchlebust?

Ho var fyrst gift med Ingebrigt Rasmusson Myklebust, ca 1768, og deretter som gardenkje med Gabriel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mora til Ingebrigt heiter Agnete Rasmusdtr og er fødd Bruland. Eg har ein god del på denne familien og kan gjerne dele med deg.

Fadrane er Ingebrigt Støyva, Peder Haraldson Verlo, Jon Nilson Sandal, Eli Jakobsdtr ib. og Ågåte Rasmusdtr Bjørkelo.

 

Far til Gabriel er Lars Davidson Sandal, og fadrar er Nils Davidson Fossheim, Rasmus Strand, Gabriel Sandal, Lisbet Arnedtr Reed og Gislaug Jensdtr Sandal.

 

Skal vi utveksle meir informasjon er det visst meininga at du skal opprette eit tema i Brukarforum. Som sagt, eg har meir.

 

 

Jeg må få lov å komme tilbake til mitt spørsmål i nr. 1. Står der når i august Ingebrigt ble født/døbt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho var fyrst gift med Ingebrigt Rasmusson Myklebust, ca 1768, og deretter som gardenkje med Gabriel.

 

Jeg har helt oversett at du hadde svart på mitt spørsmål angående navnene. Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må få lov å komme tilbake til mitt spørsmål i nr. 1. Står der når i august Ingebrigt ble født/døbt?

 

Ingebrigt ble døpt den 22. august. Fødselsdato er ikke oppgitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.