Gå til innhold
Arkivverket

[#57597] Søker info om amerikansk flyver som deltok i 2ndre Verdens Krig


Gjest Hans Petter Engh
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Petter Engh

Som ung gutt ble jeg fortalt at min fars fetter i USA deltok som jagerflyver i den andre verdens krig. Jeg har kartalgt en del om slekten i USA, men har ikke fått kontakt. Kan det finnes opplysninger om Robert Glenn Olsons flygerkarriere? Født 18.9.1921 i Hennepin County og død 20.10.1987 i Ramsey County i Minnesota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

En Robert G. Olsen født i Minnesota 1920 (Ikke til å ta bokstavelig) er registrert i listen over militært personell 1938-1946 på Ancestry.com. Han er listeført i Air Corps.Du kan lete gjennom denne kilden:National Archives and Records Administration. U.S. World War II Army Enlistment Records, 1938-1946 [database on-line].For å finne ut mer må du nok sende en forespørsel til Nationl Archives i USA. Det koster litt, men kan være verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

U.S. World War II Army Enlistment Records, 1938-1946Name: Robert G Olsen Birth Year: 1921 Race: White, citizen (White) Nativity State or Country: Minnesota State: California County or City: Los AngelesEnlistment Date: 31 Mar 1943 Enlistment State: California Enlistment City: Los Angeles Branch: No branch assignment Branch Code: No branch assignment Grade: Private Grade Code: Private Term of Enlistment: Enlistment for the duration of the War or other emergency, plus six months, subject to the discretion of the President or otherwise according to law Component: Selectees (Enlisted Men) Source: Civil LifeEducation: 4 years of high school Marital Status: Single, without dependents Height: 68 Weight: 119-U.S. World War II Army Enlistment Records, 1938-1946Name: Robert G Olsen Birth Year: 1920 Race: White, citizen (White) Nativity State or Country: Minnesota State: California County or City: SacramentoEnlistment Date: 21 Oct 1941 Enlistment State: California Enlistment City: Presidio of Monterey Branch: Air Corps Branch Code: Air Corps Grade: Private Grade Code: Private Component: Regular Army (including Officers, Nurses, Warrant Officers, and Enlisted Men) Source: Selective Service within 3 months of Discharge 11 punchEducation: 2 years of college Civil Occupation: Actor (Motion picture actor. ) or Director, Motion Picture (Motion picture director.) or Entertainer Marital Status: Single, without dependents Height: 71 Weight: 145 Den siste er vel den Arne henviser til.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Petter Engh

Mange takk for innleggene! Jeg har problem med å tyde hva han var i militæret? Hvilken høyde og vekt tilsvarer de oppgitte mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.