Gå til innhold
Arkivverket

[#57599] Anders Pedersen Sandvig f 1822 Øier Fron


Gjest Anita Bakken
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Bakken

Hei Min tipp old Anders Pedersen Sandvig skal være født i Øier i Fron i 1822. Jeg har nå bygdebøker for Fron hjemme men finner ingen gård Sandvig der. Anders og bror Amund kommer til Stadsbygd i Rissa. Sønstevoldmoen Gausdal har jeg på deres far. Hvilke bygdebøker blir da aktuelt for meg å låne? hilsen Anita Bakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Er det denne karen du mener?(venstre side ) Kildeinformasjon: Oppland fylke, Øyer, Ministerialbok nr. 3 (1784-1824), Kronologisk liste 1822, side 534-535. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9272&idx_id=9272&uid=ny&idx_side=-269>Lenke Permanent bildelenke: LenkeGården Sandvig i 1800 tellingen for Øyer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Bakken

Hei Takk for i interessen. Jo det er de riktige karan du ha funne. Det er min tippoldefar og hans bror på Nebbesaunet. Anders på Berg gård i Rissa. Men jeg lurer på om det kan stå noe om denne slekta i bygdebøker i Fron? Sandvig i Øyer kor finn e den gården? Hilsen Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Bakken

Takk igjen. Jo det finnes en egen bygdebok for Øier ser jeg. Får ta en tur til biblioteket i morgo. Hilsen Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Hei Anita !Tror det må være Anders Pedersen født 15.12.1822 v/Sandvig. Døpt 26.12.1822 i Tretten Kirke. Jeg hadde ikke han i databasen min, men jeg skal bla litt i kirkeboka nå.Mvh Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Det er utgitt 4 bygdebøker for Øyer, men ingen av dem inneholder gård og/eller slekter. Gården Sandvik ligger i Tretten sogn i Øyer kommune.Mora til Amund og Anders var født v/Gillebo i hovedsognet Øyer. Hennes mor igjen var født på Sandvig.Mvh Tordis (bor ca. 7 min. kjøretur fra gården Sandvig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Bakken

Hei Takk for hjelpen begge to. Da er det vel ingen nytte å låne bygdebøker for Øyer da. Man kan bare lure på hva som fikk disse to brødrene til å flytte til Stadsbygd . Mor og far til Anders og Amund var Peder og Kari Sandvig. Er det riktig? Peder Andersen skulle være fra Sønstevoldmoen Er det i samme område ? Gausdal. De skal også ha en søster Rønnaug f 1811. Tro om hun også flyttet ut. Hilsen Anita Bakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Dette er vielsen mellom Kari Sandvig og Peder Andersen Sønstevoldmoen 25 JAN 1812 Oyer, .Det står at han er fra Gausdal.Kildeinformasjon: Oppland fylke, Øyer, Ministerialbok nr. 3 (1784-1824), Kronologisk liste 1812, side 346-347. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9272&idx_id=9272&uid=ny&idx_side=-175>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Her er første barnet til Kari Pedersdatter og Peder Andersen Rønnaug,født 21 juli 1811,UEKTE!Begges første leiermål.Det står også at de giftet seg 25 jan 1812. Kildeinformasjon: Oppland fylke, Øyer, Ministerialbok nr. 3 (1784-1824), Kronologisk liste 1811, side 340-341. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9272&idx_id=9272&uid=ny&idx_side=-172>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.