Gå til innhold
Arkivverket

[#57613] Olaves Andreasson Vellingstad med kona Nilla - frå Røyken til Amerika 1872?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

FT1865 for garden Vellingstad i Røyken syner denne huslyden:~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Olaves Andreasen Husfader g Forpagter 1823 RøkenNilla Hansdatter hans Kone g 1832 RøkenAnthon Olavesen deres Søn ug 1852 RøkenBernhard Olavesen deres Søn ug 1858 RøkenEdvart Olavesen deres Søn ug 1862 RøkenHermine Olavesdatter deres Datter ug 1856 Røken~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Etterkomarar i Amerika påstår at denne huslyden utvandra til Amerika i 1872, men eg finn dei ikkje i kyrkjebøkene mellom utflytte, og heller ikkje i skipslistene over Christiania.Er det nokon med lokal kunnskap i Røyken, eventuelt med tilgjenge til ei bygdebok, som kan stadfesta dette utvandringsåret?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn lenken til 1865-tellingen også: LenkeFamilien har tydelig fått flere barn etter 1865.Navnene er utydelig i utflytterlisten, men som du ser passer foreldre fornavn og navn på noen av barna fra folketellingen. Tror det må være rett familie.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg begynner å lure på om Nilla dro til Amerika også i 1872 , se på denne damen fra emigrantprotokollen : LenkeHun kalles Olausen og ikke Hansdatter, men kom fra Røyken, som du ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Folkene i utflytterlista fra 1875 er feil familie. De heter ikke det samme, og denne familien flyttet til Heggedal, Asker.Ang. emigrantene i 1872 så er det ikke bare Nilla som reiste men også de fleste av barna fra 1865, pluss Paul og minus Anthon.Faren og Anthon kan jo ha emigrert før de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Gunn og Berit for nyttige opplysningar! Det er sonen Edvard eg er på leiting etter, og siste innlegget til Berit stadfester utvandringi hans i 1872. Soleis er problemet heilt løyst!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.