Gå til innhold
Arkivverket

[#57615] 6 barn av samme foreldre til dåpen samme dag! Ny rekord?


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiJeg kom tilfeldigvis over dette foreldreparet som bar 6 barn (de gikk vel forresten selv) til dåpen på samme dato. Litt spesielt kanskje?LenkeLars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

I virkeligheten et artig funn.Jeg forsøker meg først på en permanent sidelenke: LenkeDernest: Det kan være flere forklaringer til at en familie i 1920 ønsket å døpe 1 sønn og 5 døtre født i perioden 1909-1918. Kanskje hadde de tilhørt en dissentermenighet og dermed derfor ikke vært fanget opp i den vanlog kirkeboken. Løsningen bør ligge i å følge familiens historikk i disse årene, for å se på eventuelt flyttemønster og religiøs tilknytning. Da barna sannsynligvis ikke kan gjenfinnes som døpte, gitt at de døpes samtidig i 1929, kan man kanskje finne fram til foreldrenes giftermål.Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Foreldrene blir gift i Eidsvoll 24/1-1896, men det står noe i merknasfeltet jeg ikke forstår: Permanent sidelenke: LenkeMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Det står, ikkje ordrett, at han har to uekte born i Sverige (?) med ei namngjeven pige, og at brura er frugtsommelig og fødte på oppgjeven dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Finner dem ikke i Eidsvoll i 1900. Men finner Anne Maries far, han bor i arbeiderbolig på Nygård 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Gullbekk

Synes det står om den tidligere dama 'nu paa Nygaard'. Var hun pige på gården hvor han fant kona???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Litt rart at jeg ikke finner familien i 1900. De var jo gift i Eidsvold da. Og Petter var jo født i Kristiania og konfirmert i Eidsvold (funnet den) , selv om han var far til to barn med en svensk kvinne.Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

En annen ting; litt pussig at de de giftet seg i 1896, mens barna er født fra 1909 til 1918. Fikk de flere barn før 1908 også. Kan de ha vært en tur i USA i mellomtiden, eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

så kan det se ut for at det ble stopp, i hvertfall for en 4 års tid. Det kan jo da tyde på at de har vært et annet sted, kanskje utenlands, i noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.