Gå til innhold
Arkivverket

[#57618] Tyding av kirkebok


Gjest Gro Bugge Rydgren
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Frank Pagh

Hej,Jeg vil nødig forsøge en hel tydning, men der står bl.a. i anmærkningen, at Christian Frederich Bugge var blevet konfirmeret i København i 1813, da han opholdt sig på det kongelige Opfostringshus.Konfirmationen findes på Arkivalieronline:København, Sokkelund, Alm. Hospital/de Gamles By 1807-1813 - opslag 16.'1813 Første Søndag efter Paaske Christian Frederich Bugge 15 (År)'Hilsen, Berit Pagh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Samme vielse nr.14 LenkeOversettelse fra begge bøkene: Ungk. tjener hos Hr. høieste..assessor Collett Christian Fredrich Bugge 33år og pige husmandsdt. Anne Andersdt. Hassel eie. Forlovere Anders Sveaas og Hans Rypaas paa Steensrud Ole Christophersen Refsahl.Med forrettende prest paa Eger Hr. Hejerdals attest af 1.apr. 1831. Født paa Moss og døpt men Confirmert .... og der klarte jeg ikke mere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Bugge Rydgren

HeiJeg har prøvd å lete videre i Arkivalieronline, men har ikke forstått hvordan det gjøres. Har fått passord, og har logget meg inn, men får det ikke til. Jeg får ikke lenken til å åpne seg. Er det noen som har tips og råd til meg?Mvh Gro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Frank Pagh

Det er jo svært lige at vide, hvad der er galt, men - du skal være opmærksom på især bogstaverne. Der kan være både store og små bogstaver i et password.Jeg har f. eks. et 'l', der godt kan forveksles med et 1-tal.Vh, Berit Pagh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.