Gå til innhold
Arkivverket

[#57647] Synøve Kristiansen og datter Kristine fra Fåberg til Westby, Wisconsin i 1891,


Gjest kari Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest kari Hagen

Ønsker hjelp til å finne ut hvor det ble av min tipp-tipp-tippoldemor og hennes tre barn som emigrerte til Amerika.Synøve Kristiansen og datteren Kristine Kristiansen emigrerer til Westby den 29 mai 1891, regner med det er til Westby i Wisconsin. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=EMIOSLO&gardpostnr=84850&merk=84850#ovre>LenkeTo sønner skal tidligere ha emigrert til Wisconsin, Ole, f 1861, i 1881 og Martinus, f 1864, i 1884, disse har jeg ikke funnet i emigrantlistene ennå.Faren het Lars Kristiansen, og det er hans fars-navn Synøve og Kristine bruker ved utreise. Jeg vet ikke hvilke navn de to sønnen brukte da de emigrerte.Synøve er født 26 des 1828, Fliflet-eie, Fåberg, Oppland, og hennes fars navn var Peder. Alder ved emigrasjon er oppgitt til 50, men hun er vel 63. Kristine Larsdatter er født 6 mar 1869, Hoff søndre, Fåberg, Oppland.Siste kjente bosted før de emigrerer er Sørhoffslien øvre, Fåberg, her er familien i folketelling 1875:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Philadelphia Passenger Lists, 1800-1945Name: Kristine Kristiansen Arrival Date: 16 Jun 1891 Age: 22 Years Estimated Birth Year: abt 1869 Gender: Female Port of Departure: Liverpool, England Ship Name: British Prince Port of Arrival: Philadelphia, Pennsylvania Microfilm Roll Number: T840_15Philadelphia Passenger Lists, 1800-1945Name: Synone Kristiansen Arrival Date: 16 Jun 1891 Age: 50 Years Estimated Birth Year: abt 1841 Gender: Female Port of Departure: Liverpool, England Ship Name: British Prince Port of Arrival: Philadelphia, Pennsylvania Microfilm Roll Number: T840_15Det er også her oppgitt at de skal til Westby.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

I 1900 bor Synnøve sammen med sønnen otto (se FT 1875) i Christina, Vernon, WI: Name: Sinva Hoff Home in 1900: Christiana, Vernon, Wisconsin Age: 70 Estimated Birth Year: abt 1830 Birthplace: Norway Relationship to head-of-house: Mother Race: White Occupation: View Image Immigration Year: 1891 Household Members: Name Age Otto Hoff 27 Mina Hoff 35 Clara S Hoff 4 Melvin Hoff 1 Sinva Hoff 70MELVIN er rimelig grei å spore videre; her i 1930: Name: Melvin Hoff Home in 1930: Viroqua, Vernon, Wisconsin Age: 31 Estimated Birth Year: abt 1899 Birthplace: Wisconsin Relation to Head of House: Head Spouse's Name: Thelma Race: White Household Members: Name Age Melvin Hoff 31 Thelma Hoff 23 Rose Hoff 3 4/12 Clarence Aberg 22 Anna Sordahl 60Dersom du vil originaler så si ifra.Det burde ikke være umulig å finne etteslekt. Det er for eksempel to aktuelle Ole Hoff og en Martin Hoff. Dersom du har fødselsmåned på disse så kan de identifiseres rimelig sikkert i Census 1900 (der er fødselsmåned - og år notert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

- 1 Sonnof FLIFLET- Lars HOFF-- 2 Ole HOFF b: 4 Oct 1861 d: 24 Apr 1945-- Elsie SLETTEN b: 1868--- 3 Oscar HOFF b: 1890--- 3 Sigvold HOFF b: 1892 d: 1951--- Sofie THORSON---- 4 Vernon HOFF----- 5 Living HOFF--- 3 Marcus HOFF b: 15 Sep 1894 d: 18 Dec 1964--- 3 Edna Otilda HOFF b: 22 Sep 1897--- Sigurd CHRISTIANSON b: 22 Sep 1896 d: 10 Mar 1940---- 4 Margaret Evelyn CHRISTIANSON b: 8 Apr 1919---- Lloyd SORENSON b: 1 Oct 1916----- 5 Living SORENSON----- Living GALSTAD------ 6 Living GALSTAD------ Living ROESLER------ 6 Living GALSTAD------ Living DELEON------ 6 Living GALSTAD------ Living BUCKHOLTZ------ 6 Living GALSTAD------ Living WILLIAMS----- 5 Living SORENSON----- Living CHRISTIAN------ 6 Living SORENSON------ 6 Living SORENSON----- 5 Living SORENSON----- Living EAGON------ 6 Living EAGON------ 6 Living EAGON------ 6 Living EAGON---- Ray E. LEVENDOSKI b: 20 Aug 1912 d: 29 Sep 1972---- Jack W. ESTERLE b: 5 Mar 1922---- 4 Orvis Chester CHRISTIANSON b: 12 Jun 1921---- Estella Verona KORTHAUER b: 6 Mar 1925----- 5 Living CHRISTIANSON----- 5 Living CHRISTIANSON----- Living OLSON---- 4 Dorothy Jean CHRISTIANSON b: 15 Jan 1923---- Clarence Casper HELGESON b: 28 Oct 1919----- 5 Cletus Eugene HELGESON b: 13 Sep 1942 d: 11 Dec 1984----- Living OVERSON------ 6 Living HELGESON------ 6 Living HELGESON------ 6 Living HELGESON----- 5 Living HELGESON----- Living WOPAT------ 6 Living WOPAT------ 6 Living WOPAT----- 5 Living HELGESON----- Living JAMES----- 5 Living HELGESON--- Theodore C. HELGERSON b: 14 Oct 1887 d: 7 Jun 1980---- 4 Living HELGERSON---- 4 Living HOOVER---- 4 Living WEIR---- 4 Living BERGUM--- 3 Eddie Ingvald HOFF b: 2 Apr 1899 d: 17 Jun 1917--- 3 Olga Marie HOFF b: 30 Mar 1901 d: 24 Jan 1976--- Martin MATHISON b: 28 Jan 1892 d: 12 Aug 1969----- 4 Howard Marvin MATHISON b: 15 May 1925---- Twila Mae WILHELM b: 29 Jan 1928----- 5 Living MATHISON----- Living WEST----- 5 Living MATHISON----- 5 Timothy Wade MATHISON b: 30 Sep 1958 d: 13 Sep 1981----- 5 Living MATHISON--- 3 Myrtle HOFF b: 1904 d: 16 Jan 1904 Noen har lagt ut slekten på ancestry.com i 2002. Hvis du ønsker, kan du få den navn og mail adressen som er oppgitt der.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Hei !Jeg har en CD som inneholder alle gravsteinene i Vernon county og der fant jeg mange Hoff. Jeg skal se litt mer på det i aften.Mvh Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

1930 United States Federal CensusName: Edna O Christianson Home in 1930: Bergen, Vernon, Wisconsin Age: 34 Estimated Birth Year: abt 1896 Relation to Head of House: Wife Spouse's Name: SigardHousehold Members: Name Age Sigard Christianson 39 Edna O Christianson 34 Margaret E Christianson 10 Orvis C Christianson 8 Dorthy J Christianson 7-1930 United States Federal CensusName: Ole Hoff Home in 1930: Westby, Vernon, Wisconsin Age: 67 Estimated Birth Year: abt 1863 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Head Race: WhiteHousehold Members: Name Age Ole Hoff 67 Marcus Hoff 35-1900 United States Federal CensusName: Ole Hoff Home in 1900: Viroqua, Vernon, Wisconsin Age: 38 Estimated Birth Year: abt 1862 Birthplace: Norway Relationship to head-of-house: Head Spouse's Name: Ella Race: White Occupation: View Image Immigration Year: 1885Household Members: Name Age Ole Hoff 38 Ella Hoff 33 Oscar Hoff 11 Sigvald E Hoff 9 Markus Hoff 5 Edna O Hoff 3 Edie O Hoff 1-Wisconsin State Censuses, 1895 and 1905Name: Ole Hoff Census Date: 1 Jun 1905 Residence County: Vernon Residence State: Wisconsin Locality: Viroqua Birth Location: Norway Marital Status: Married Gender: Male Estimated Birth Year: abt 1862 Relation: Head Spouse's Name: Ella Line: 14 Roll: CSUSAWI1905_30Household Members: Name Age Ole Hoff 43 Ella Hoff 37 Sigvald Hoff 15 Marcus Hoff 10 Edna Hoff 7 Eddie Hoff 5 Olga Hoff 4-1910 United States Federal CensusName: Ole Hoff Age in 1910: 47 Estimated Birth Year: abt 1863 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Head Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Home in 1910: Viroqua, Vernon, Wisconsin Marital Status: Widowed Race: White Gender: Male Year of Immigration: 1878Household Members: Name Age Ole Hoff 47 Marucs Hoff 17 Edna Hoff 13 Eddie Hoff 10 Olga Hoff 8- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patty Dahl

Hei! So the actual information from the 1900 census: Otto Hoff was born Jan 1878 and immigrated 1890. Melvin Hoff was born March 1898. And it says 'Sinva' (Synnøve) was born Dec. 1829 (off by one year from your information??).mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Begravd på Coon Prairie Lutheran Cemetery, Viroqua township:Synnøve Hoff født 25. des 1828 død 25. mai 1916Lars C Hoff født 1827 død 18. febr 1900 Ole Hoff født 4. nov. 1861 død 24. april 1945gift med Ella Hoff født 1868 død 1908Eddy I Hoff født 2. april 1899 død 17. juni 1917Myrtle Hoff født 1903 død 1903 Otto Hoff født 1874 død 1908Mulig jeg kan finne flere også.Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Hagen

Skal si dere gir meg mye ny informasjon, trodde det skulle bli vanskelig å finne ut av dette jeg, men med så flinke hjelpere er det bare moro.Hanne Line: Ja, jeg tar gjerne imot e-postadr. fra Ancestry. Min e-postadr er: hagen-k alfakrøll online.noTor: Ole er født 4 oct 1861 og Martinus 5 jul 1865. Hanne Line har funnet Ole, men kan du finne ut av Martinus/Martin er jeg takknemlig. Tar gjerne i mot orginaler, se e-postadr over.Tordis: Så Lars reiste til Amerika han også, har lett etter han død her hjemme. Takk for opplysningene.Patty: My information is from the parish register, Permanent sidelenke: Lenke And Otto born 6 jan 1873, not 1878.Nå har jeg litt av en jobb med å registrere alle. Ser at Ingvald er brukt som mellomnavn til Eddy, min oldefars navn var Ingvald, f. 1887.Takk til alle sammen!Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patty Dahl

Hei Kari! Oh, I believe your parish register regarding Otto's birth year...!! there are many mistakes in the USA census records... mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patty Dahl

Hei igjen! Did you already have this info??.. According to SSDI: Melvin Hoff was born March 1899 (!!) and died April 1980 in Viroqua, Vernon Co... mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

I 1992 traff jeg amerikanske Hoff'er fra Gudbrandsdal. Stedet er Chaseburg, ikke langt fra Westby. (Men jeg fant dem ikke på telefonkatalogen isted)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Gaustad

Flere av min farmors søsken dro til Amerika, de var fra Fåberg. I huset har jeg et oppsett over etterkommere, en av de som har jobbet med dette heter Eilene Dahl, hun bor/bodde i Chetek WI. Dette arbeidet ble gjort i 1992 tror jeg. Der finner jeg mange av de samme navnene og årstall, også stedsnavn som Westby og Cheeseburg som i dette tema. Her er det nok noen tråder som henger sammen tror jeg. Boka, for å kalle den det består av kopier a 4 format, og er på ca.85 ark. Hvis dette har noen interesse så får vi ta nærmere kontakt etterhvert.Mvh Ruth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Hagen

Hei PattyHer is the parish register for Otto: Permanent sidelenke: LenkeAll of this information was new for me, I did not know they emigrate before I find them in the register. Is this your family?Sorry for my english.Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Ved å bruke en annen telefonkatalog, fant jeg flere Hoff'er i Chaseburg, deriblant et kjent navn for meg: Virgil Hoff 001-608-483-2496, Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patty Dahl

Hei Kari! No this is not my family...I just do this for a hobby...your English er fint...Have you used the SSDI (social security death index)? You can find it by searching for SSDI at Google...pretty easy to use.mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Hagen

Hei RuthJeg fikk så mye informasjon nå, er helt overveldet. Spennende med den boka du har, og er dette 'mine', ønsker jeg selvsagt en mulighet til å få sett på den. Nå er det så mange nye navn å forholde seg til.Håper jeg får den e-postadr. fra Ancestry.com som Hanne Line (4) refererer til.Helge: Er dette slektninger av deg, eller bare bekjente fra Amerika? Morsomt om du har pratet med noen jeg kanskje er i slekt med.Patty: I just tryed searching SSDI, and I find some of the name. But all this is new for me, so I have to learn.Nok en gang, takk for alle bidrag :)Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Gaustad

I flg. mine opplysninger hette denne Synnøve - Sønøv Pedersdatter f. 26. des.1829 (1 års avvik er ikke uvanlig) og hun hørte til under Fliflet i Fåberg ved fødselen. Hennes foreldre: Peder Olsen Granlien f. ca.1795 og Karen Olsdatter Rindal f.ca.1803-04, de var fra Saksumsdal i Fåberg, nå Lillehammer kommune. Hun døde ca.1919-1920 og ble begravet Stoddard WI. Sønøv var gift med Lars Christianson Hoff, her har jeg ikke årstall for død, men han er begravet på samme sted. Deres Sønn Ole Hoff f. 4. nov 1861, d. 25. april 1945, gift med Ella Sletten f. 1868 d. 17. mars 1907, begge begravet Coon Prairie Cem.Westby, WI.Deres barn: 1 Sigvald Hoff f. 1892 begravet i Minneapolis MN, gift med Sophia Torgerson.2 Marcus Hoff f. 15. sept. 1894, d. 18. juni 1965, begravet King Wisconsin.3 Edna Hoff f. 22 sept.1896 La Crosse WI. gift 21. juni 1919 med Sigurd Christianson f.26.okt.1890 i Fåberg ( min farmors bror). Han døde 10 mars 1940, bodde da Stoddard WI, begravet Lower Coon Valley Cem. Jeg har ikke opplysninger om Ednas død. Har navn på mange etterkommere. Mvh. Ruth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Hagen

Ser man det, du sitter med opplysninger om Synøve som jeg ennå ikke har funnet. Nemlig foreldrene hennes, takk... De fikk vel en sønn, Ole i 1831, og ved konfirmasjonen hans er far oppgitt med navn Peder Syversen. Derfor jeg ikke fant dem. Er ganske godt kjent i de traktene, er selv født og oppvokst i Vingrom. Tordis i innlegg 8 har opplysninger om døds-dato på både Lars og Synøve m.fl.Har du anledning, tar jeg gjerne imot opplysninger om etterkommere, se innlegg 9 for e-postadr.Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Gaustad

Ser man det, vi er naboer for jeg er født og oppvokst i Gausdal.Skal se hva jeg kan finne fram av slektninger av yngre garde, får ikke gjort det her og nå, må ha litt tid for å få det fram. Kontakter deg på e-post når jeg har det klart.Og til Tordis, du har vel ikke en bestmor som hette Olerud som jente?Mvh. Ruth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patty Dahl

Hei Kari! Just trying to help a little here...did you see on the first 'page' of SSDI there is an 'advanced' button. If you hit that button, you can put in specific information about the person you are searching for. One important thing is if you know the county (for the Hoff family it is mostly Vernon county, I think)...This way you can search for other Hoffs (or what even family you are searching for) without even putting in the first name...Perhaps you already figured this all out...but just thought I would explain...mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.