Gå til innhold
Arkivverket

[#57654] trykk av nedlastet sider skanna bøker og sensus


Gjest Randi Lien Evans
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Lien Evans

Bruker Windows XP Pro og trykker HP Deskjet 930C. Nedlagt sider av Skanna bøker er for brede til å trykke selv 60% størrelse. Hvordan kan jeg 'løfte' deler av sider, arkivere og trykke deler av sider - enkeltvis??? Jeg ender alltid opp med 'hele nedlastete sider' - og kan ikke trykke 'current page' only - Håndskrifter er av og til vanskelig å lese så 60% og 100% er nødvendig for klarhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

Man burde ha et program, eller funksjon, som kunne skrive et enkelt bilde ut over flere ark. Men jeg ikke har funnet en slik mulighet på min PC...Det du kan gjøre, er å laste bilde inn på egen PC. (Høyreklikk på permanent billedlenke og velg lagre mål som.) Da kan du klippe opp bildet i et billedprogram og skrive ut delene enkeltvis. Tungvindt, men det virker i hvert fall.Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Willy Solli

Prøv dette: Trykk på Print screen, og lim inn i MS. Word. Der er det mulig å både forstørre og forminske. Eller: har du LCD skjerm, er det mulig å få flotte bilder av det som vises på skjermen ved hjelp av et digitalkamera, og så laste dem inn i et eller annet fotoprogram. Mvh Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Fjeldsaunet

Jeg bruker HP Smart Web Printing, og er veldig godt fornøyd med det. Da kan du 'klippe' ut bare det du har bruk for, og redigere dette i programmets egen utklippsbok. Dette er forøvrig et gratisprogram. Kan hentes her: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

I tillegg til Printscreen finnes det flere såkalte Capture-program på nettet. Noen i gratis prøveversjon, andre ikke. En av fordelene med disse er at du slipper å få med deg rammen fra IE i selve bildet.Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.