Gå til innhold
Arkivverket

[#57658] Sørlægd ?


Gjest Jan Holm Thomsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Holm Thomsen

HeiJeg har ofte stødt ind i ovennævnte, ved konfirmationer, af drenge.Er det noget med at de er blevet indskrevet i en sø rulle ?Med venlig hilsenJan Holm Thomsen Hobro, DK Danmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Holm Thomsen

Undskyld !Jeg prøver at stave dit navn rigtigt: Kristian Hunskaar.Med venlig hilsenJan Holm Thomsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Norem Wisted

Det kan vel også bety at de er født på en gård som ligger til sjøen, imotsetning til de gårder som ligger i landlægd.Hilsen Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Holm Thomsen

Hei Gunnar Sigdestad og Stein Norem WistedMin slektsgranskning har koncentreret sig meget om Bragernes, og jeg kan godt se nu at det ser ud til at staves Sørlægd.Og Bragernes har jo både areal ud til Drammenselven og væk fra denne, så måske.Jeg kan ikke umiddelbart huske om der også står Sørlægd ved piger der konfirmeres men det vil jeg kigge efter.Tak for hjælpenMvhJan Holm Thomsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.