Gå til innhold
Arkivverket

[#57670] Per(Peder )Johannessen . Vedå. Haus sogn


Gjest Per Sørdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Sørdal

Hei. Jeg sliter litt med dette. Per(Peder) Johannessen f 10.12.1877 Vedå, Haus sogn, døde 1923 i USA. Gift m Johanna Jonsdtr, Presthus. Når gifter han seg og når og hvor dro han til USA. Jeg vet at han har etterkommere over der. Takker for hjelp Hilsen Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Da er vel kanskje dette han i 1900 Lenke Og det ser også til at det er ei tjenestejente på gården som heter Johanne Johnsdt. som er født 1876.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Kan ikke svare på spørsmålene dine, men avklare at Peder Johannesen er fra Vedo i Gjerstad sogn, og Johanna Jonsdtr fra Presttun i Gjerstad sogn, begge Haus prestegjeld. Det står ikke i bygdeboken når de giftet seg, men at de ble gift og emigrerte, og at Johanna blr gift en 2. gang med NN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Berit og Arnfrid. Tusen takk. Dere to er unikum innom slektforskning. Jeg ser at Johanna drar til Minisota, antagelig etter Peder. Er det vanskelig å finne etterkommere etter dem? Igjen tusen takk. Hilsen Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Vi har noen USA-eksperter her på forumet, men du burde ha skrevet i emnet USA tydelig. Anbefaling: Lag en nytt emne og legg inn lenke til dette temaet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Arnfrid. Jeg har forsøkt å legge inn lenke, flere ganger, men får det ikke til å fungere. Har du en enkel oppskrift. Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

dobbelklikk på adressen du ser øverst her, begynner med http://trykk ctrl C (kopier)Når du er i den nye debatten trykker du ctrl v (lim inn) der du vil ha lenken. ------------ ctrl c og v: hold nede ctrl og c / v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Det finnes i alle fall to steder som heter Luverne. 1) Luverne, Steele county, North Dakota 2) Luverne, Rock county , Minnesota- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.