Gå til innhold
Arkivverket

[#57671] Helene Sørensen Berg, 1906 på Tjøme eller Nøtterø


Gjest Bente Borgen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Borgen

Er det noen der ute som vet noe om Helene Sørensen Berg ? Hun står som datter i dødsfallsregisteret på Tjøme i mai 1918, da er hun 11 1/2 år gammel. Den døde er Tron Hansen, bosatt på Bustangen. Han døde 15. mai 1918.Mvh Bente Borgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Kor gammal var denne Tron då han døydde?Det er ein som giftar seg her, _han_ kan sjølvsagt vera far, men _ho_ er vel neppe mor :-)LenkeMen det var litt rart at ein Tron Hansen er ført som far medan barnet heiter Sørensen..Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Ser i krk.boka ved reg. av dødsfallet til Tron at det er rett mann eg har funne.LenkeKan godt vera du veit alt dette frå før, men for å nøsta, så er det lurt å byrja ein stad :-)Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Det er nok ikke noe dumt forslag, og kanskje uansett bedre enn dette :-) Her er en som kunne vært en storebror, men disse bor i Stokke i Vestfold og jeg kan ikke se at de flyttet... LenkeJeg har heller ikke funnet noen Helene i kirkebøkene for Stokke i tidsrommet 1905-1907 som kunne bekrefte noen hypoteser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Borgen

Denne maleren ved navnet Sørensen og bosted Berg i 1900 er vel det nærmeste vi er kommet til nå. Men hvorfor står denne Helene som 'datter' sammen med Tronds andre barn? Sønn Anton Trondsen bopæl Bustangen, sønn Hjerman Tronsen bopæl Hønsø, datter Berthe Tronsen enke på Sundene, datter Trone Tronsen g.m. Johan Jonassen Kraakere, datter Inger Trondsen g.m. Marinius Hovind bopæl Bustangen og så til slutt: datter Helene Sørensen Berg, 11 1/2 år gammel. Det første jeg tenkte på var at hun var uekte født og at moren hadde gitt henne sitt etternavn, men nå kommer jo denne maleren inn. Nei dette ble vanskelig......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Ah...! Noen ganger er det rene detektivarbeidet som skal til. Se på linken som Mariann la inn i innlegg (3) hvor Tron Hansen står oppført sm død. Karl Sørensen døde ganske enkelt 14dager før Tron, og Helene er nok blitt ført på feil kort!Kristinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Borgen

Takker så mye! Joda, Kristin, tor nok du har rett med hensyn til Helene. Hun er nok Karl Sørensens datter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger L. Zeiner

Helene var helt sikkert datter til Karl Kristian (Carl Christian)Hun var min fars kusine. Er enig med Kristin.De kunne gjøre feil den gangen også Mvh.Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.