Gå til innhold
Arkivverket

[#57679] korskirken det samme som kk?


Gjest Kirsti Arctander
 Del

Recommended Posts

Gjest Kirsti Arctander

HeiHvor kan man finne kirkeboken skannet, selv om den er digitalisert i form av søkbar database?Jeg fant personen i databasen, men ikke i kirkeboken jeg trodde det var fra, på 1690-tallet Det gjaldt Bergen, det stod KK bak, er ikke det Korskirken? Eller lette jeg i feil kirkebok?Takker for all hjelp!Mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Eg kan jo legge inn de skanna kirkebøkene, men det står jo øverst på siden, så er det berre å søke seg fram til Bergen, der du finner Korskirken. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Arctander

Takker for svar!Da hadde jeg nå rett når jeg tenkte at KK måtte væren Korskirken, takk Oddvar for hjelp.Jeg var i kirkeboken til Korskirken og den døpte Giertrud skulle utfra databasen være døpt 17 mai 1694, men der fant jeg altså ingen døpte på den datoen, derfor lurte jeg på om jeg lette i rett bok.Skal prøve å se om hun kan være døpt året før eller etter, at det rett og slett har skjedd en tastefeil på årstallet.Mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Arctander

Der fant jeg henne! Så var det det der hvor man først blir blind... Uansett, takk for hjelp! Mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.