Gå til innhold
Arkivverket

[#57680] hjelp til tyding


Gjest Mona Moum
 Del

Recommended Posts

Gjest Mona Moum

Jeg er på jakt etter min oldefars foreldre. Disse vet jeg lite om, da han, som det heter, besvangret min oldemor. Han het Olaf, men jeg tror han ble døpt Olof. I folketelllingen av 1875 står det at hans far Jonas var svensk. Nå har jeg altså funnet denne siden og trenger hjelp til å tyde nr. 66Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=439&idx_id=439&uid=ny&idx_side=-27>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Denne faren er maler Olaus Alfsen Sarp, moren heter Karen Martine Andersdatter.Sønnen er døpt OlafK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Helene Erntsen

Som foreldre på nr 66 står det: Maler Olaus Alfsen Sarp og h (hustru) Karen Martine Andersd.Tror han er døpt Olaf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Fadderne heter Hans Iversen Braaten, Laurits Andersen Lia, Ole Ottersen Homdi(?), Moderen og Boletta Torkeldsdatter. Foreldrene er gift (barnet er 'ægte'), født 3 eller 5 juni og døpt 5 juli.Vet du ca år for fødsel og sted, så er det lettere å hjelpe deg med å lete videre?Kristinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Er dette en dødfødt bror av Olof? Se helt til høyre på kirkeboken - liste over dødfødte: LenkeUllerød 1868:21 Dec 1868 Dreng. Foreldre: Hmd Jonas Olsen Skougen og H(ustru) Amalie Andreasd.Kristinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.