Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Jarle A. Ellingsen

[#57686] Pauline Guttormsdatter født ca. 1798-1800 Tønsberg

Recommended Posts

Gjest Jarle A. Ellingsen

God dag.Pauline Guttormsdatter gifter seg i Tønsberg, desember 1827. Brudgom er Jens Christophersen. Hennes far står oppført som Guttorm Pettersen. Vidre står det at hun er 28 år og er født og oppholder seg i Tønsberg. Jeg finner kun en Pauline Guttormsdatter i FT 1801. Hun står der nevnt som Pouline Guttormsdatter 3 år med mor (enke) Anne Maria Poulsdtr. Vidre er det oppført søsken av Pauline/Pouline: Gunild 13 år og Aase 6 år. Jeg finner søstrene døpt i Tønsberg hvor far skal være Guttorm Olesen. Pauline/Pouline finner jeg ikke døpt i Tønsberg eller nabosogn. Finner henne konfirmert med oppført far Guttorm Olesen, død. Denne Guttorm Olesen finner jeg død i Tønsberg i 1800. Er dette rett familie? Kan det være innført feil i kirkebok ved vielsen av Pauline/Pouline i 1827 på brudgommens fars etternavn. Altså forveksling av Pettersen/Olesen? Finner ikke Pauline/Pouline med rett farsnavn, døpt i Tønsberg og nabosogn i perioden 1795-1805.Er det kjente hull i FT 1801 for Vestfold?Takk for ev. tilbakemeldingMVH Jarle A. Ellingsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ketil Firing Hanssen

Pauline Guttormsdatter i FT-1801 er vel identisk med den Oline Guttormsdatter som døpes 6. mai 1798 i Vår Frue kirke (tvilling med Elisabeth).LenkeDet forekommer selvsagt feil i kirkebøkene, og det virker trolig at faren har fått feil farsnavn ved vielsen.Jeg kjenner ikke til lakuner i FT-1801 for Vestfold, men Tønsberg er ikke med i DAs landsomfattende søk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jarle A. Ellingsen

Takk! Det er nok rett person. Tvilling søster Elisabeth dør 28.06.1800 og er derfor ikke å finne i FT 1800.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.