Gå til innhold
Arkivverket

[#57686] Pauline Guttormsdatter født ca. 1798-1800 Tønsberg


Gjest Jarle A. Ellingsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jarle A. Ellingsen

God dag.Pauline Guttormsdatter gifter seg i Tønsberg, desember 1827. Brudgom er Jens Christophersen. Hennes far står oppført som Guttorm Pettersen. Vidre står det at hun er 28 år og er født og oppholder seg i Tønsberg. Jeg finner kun en Pauline Guttormsdatter i FT 1801. Hun står der nevnt som Pouline Guttormsdatter 3 år med mor (enke) Anne Maria Poulsdtr. Vidre er det oppført søsken av Pauline/Pouline: Gunild 13 år og Aase 6 år. Jeg finner søstrene døpt i Tønsberg hvor far skal være Guttorm Olesen. Pauline/Pouline finner jeg ikke døpt i Tønsberg eller nabosogn. Finner henne konfirmert med oppført far Guttorm Olesen, død. Denne Guttorm Olesen finner jeg død i Tønsberg i 1800. Er dette rett familie? Kan det være innført feil i kirkebok ved vielsen av Pauline/Pouline i 1827 på brudgommens fars etternavn. Altså forveksling av Pettersen/Olesen? Finner ikke Pauline/Pouline med rett farsnavn, døpt i Tønsberg og nabosogn i perioden 1795-1805.Er det kjente hull i FT 1801 for Vestfold?Takk for ev. tilbakemeldingMVH Jarle A. Ellingsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Pauline Guttormsdatter i FT-1801 er vel identisk med den Oline Guttormsdatter som døpes 6. mai 1798 i Vår Frue kirke (tvilling med Elisabeth).LenkeDet forekommer selvsagt feil i kirkebøkene, og det virker trolig at faren har fått feil farsnavn ved vielsen.Jeg kjenner ikke til lakuner i FT-1801 for Vestfold, men Tønsberg er ikke med i DAs landsomfattende søk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarle A. Ellingsen

Takk! Det er nok rett person. Tvilling søster Elisabeth dør 28.06.1800 og er derfor ikke å finne i FT 1800.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.