Gå til innhold
Arkivverket

[#57687] Har noen kjenneskap til navnet Schultz i Skjeberg/Østfold


Gjest Cathrin Jegersberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Cathrin Jegersberg

Jeg håper noen kan hjelpe meg med Erik Schultz i Skjeberg, som døde i 1794 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=2&filnamn=gr01151792&gardpostnr=159&personpostnr=233&merk=233#ovre>Lenke. Mulig hans foreldre var Christopher Schultz, død april 1743, 66 år gammel og Anna Larsdatter Schultz død i mars 1757, 68 år gammel.Jeg har ikke funnet spor etter Schultz i Skjeberg før et guttebarn til Erik Schultz dør i 1751, 1 år gammel. Lenke, nr 8 til venstre.Kistine Eriksdatter er født i Skjeberg 1752 Lenke, nr.47.Tre døtre er konfirmert Lenke. Kistine i 1769, Marthe i 1760 og Berthe i 1762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har en Poul Schultz som var kapteinløytnant i 1600. Han var visstnok gift med Christine Kraft, men er litt usikker på kona. Mulig hun også het Birgithe eller om det var en annen kone. Jeg vet kun om en datter, Martha P.dt. Schultz, som ble født ca.1696-1700, gift 1729 i Våler ØS og død 1770 i Skedsmo.Det burde stå noe om han i Ovenstads militærbiografier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

I Fredrikstad er det en Løytnant Schultz som får sønnen Uldrich Christian med kona Abel Cathrine i 1726 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7447&idx_id=7447&uid=ny&idx_side=-119>LenkeOg en Capitain Schults som er fadder i Rygge 25 juni 1753 her på venstre side Lenke...og som får en datter Anna Catharina 1 juni 1754 samme sted med kone Maria Amalia Winter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Jeg takker så mye for deres innspill.Tanken er ikke helt fremmed for meg at de har vært i militæret, men som nevnt tidligere, så er det ikke oppført i kirkebøkene i Skjeberg. Flere der står jo med rang!Hadde håpet at noen hadde dumpet borti noen av de ovennevnte andre steder i Østfold.Blir vel nødt til å legge de til listen over personer jeg må sjekke i militærrullene, uff!Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Hverken Erik Schultz eller Christopher Schultz (innlegg 1) er nevnt i Ovenstads militærbiografier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Takk så mye for at du sjekket dette for meg.Jeg får bare håper at noe dukker opp før eller senere.Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Oppdaget ikke feilen på lenkene, men det er fint det er noen som følger med i timen.Takk. Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.