Gå til innhold
Arkivverket

[#57707] Knut Nilsen Bang; Pkap i Hamre 1614-1616 og Sp i Selje 1616 -1626?


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Min 8-tipp er Knut Nilsen Bang; PKAP i Hamre 1614-1616 og SP i Selje 1616 -1626. Hvor kom han fra, hvem var hans foreldre og hvem var hans hustru? Hadde han andre barn enn min 7-tipp, Anne?Opplysninger: Datteren Anne ble gm Jonas Rasmusson Fanning, PKAP i Kyrkjebø 1645-1658, SP i Lærdal 1658-1687. De er mine 7-tipper og har bl a sønnen Hans Jonassen Leyrdahl, PKAP i Lærdal 1682-1687 og SP s.s. 1687 -1716 gm Anna Sophie Claudtr Rumohr, som også er Fritjof Nansens aner, 3-tipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hm, er det ingen flere etterkommere etter Knut her på forumet, og som har funnet hvem han var?Kan legge til dette:'24. august 1614. Latin.Notat om at herr Johannes Georgii vart ordinert denne dagen saman med herr Canutus Nicolai Bangius, som herr Petrus Brockius har teke til medtenar. Same dag trulova bispen dotter si med Petrus. Dagen før var desse med bispen på kapitlet og eksaminerte herr Canutus: doktor Vilhadus, lektor magister Erasmus Assenius og herr Petrus Fossius.' (Biskop Koldings kopibok 1608-1615, ved Egil Øvrebø)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Pershist. Tidsskr. 2, s 257; er det noen som har det? Iflg Lampe skal han være omtalt der.Ser forøvrig at der er flere prester med navnet Bang rundt om i landet, spesielt Østafjells, men ingen jeg umiddelbart kan tro er hans brødre eller sønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.