Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Rita Grøtte

[#57723] Delmenhorstiske Regiment 1767-1774

Recommended Posts

Gjest Rita Grøtte

Finnes det overhodet noen navnelister over de tyskere som var med i denne troppen til Bergen i 1767? Vi prøver nemlig å finne ut om Anthon Henrich Vilhelm Hutte (div versjoner av navnet foreligger) født ca. 1751 ( Han er 50 år i 1801) kom med dette regimentet til BErgen i 1767. Soldatene hadde 7 års kontrakter og det er jo en mulighet for at han hoppet av i Bergen. Anthon giftet seg i Domkirken 23 januar 1774 med Ide Pernille Larsdatter, og de får ihvertfall 5 barn. Men spørsmålet er egentlig om det er en mulighet for at Anthon kom til Bergen med regimentet. Han må ha vært en 16 år i 1767 og mange vervet seg tidlig. Håper noen kan hjelpe litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rita Grøtte

Joda har lest alt det der. men takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn Davidsen

Eg har leita etter denne forfaren min i 14 år utan å finna ut kor han kom frå. Elles har eg det meste om den slekta. Ta gjerne kontakt på epost: fndbred@online.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Jeg skal ikke påstå det, men jeg synes at det i kirkeboka like godt kan se ut som etternavn hans kan være Kytthen som Hytthen. (1.par i 1774) Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn Davidsen

Dei skreiv Hytthe eller Hytthen alt etter kven som skreiv. Problemet er at han ikkje er funnet i kjelder før kyrkjeboka med ekteskapet. Dessutan døydde han før registreringa i 1803-05. Dermed er det uråd å vita kor han kom ifrå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rita Grøtte

Bjørn Navnevariasjonene av Hutte er mange her. Jeg skrev dette på vegne av en venn i Oslo som nettopp er startet med slektsgranskning, og jegber han ta kontakt med deg. Går utifra at du har sjekket de fleste kildene??? Jeg sitter og leter litt i kirkebøkene for innflyttede og utflyttede. Min venn Morten i OSlo synes det var en god ide det med dette regimentet, og det er jo ikke umulig. Det er jo også en von Huth i Fredikstad på Festningen der som vi lurte på kunne ha noe med denne Hutte å gjøre men det vet en jo ikke. Vi leter videre, men jeg ber han ta kontakt med deg. Takker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.