Gå til innhold
Arkivverket

[#57723] Delmenhorstiske Regiment 1767-1774


Gjest Rita Grøtte
 Del

Recommended Posts

Gjest Rita Grøtte

Finnes det overhodet noen navnelister over de tyskere som var med i denne troppen til Bergen i 1767? Vi prøver nemlig å finne ut om Anthon Henrich Vilhelm Hutte (div versjoner av navnet foreligger) født ca. 1751 ( Han er 50 år i 1801) kom med dette regimentet til BErgen i 1767. Soldatene hadde 7 års kontrakter og det er jo en mulighet for at han hoppet av i Bergen. Anthon giftet seg i Domkirken 23 januar 1774 med Ide Pernille Larsdatter, og de får ihvertfall 5 barn. Men spørsmålet er egentlig om det er en mulighet for at Anthon kom til Bergen med regimentet. Han må ha vært en 16 år i 1767 og mange vervet seg tidlig. Håper noen kan hjelpe litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg har leita etter denne forfaren min i 14 år utan å finna ut kor han kom frå. Elles har eg det meste om den slekta. Ta gjerne kontakt på epost: fndbred@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg skal ikke påstå det, men jeg synes at det i kirkeboka like godt kan se ut som etternavn hans kan være Kytthen som Hytthen. (1.par i 1774) Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Dei skreiv Hytthe eller Hytthen alt etter kven som skreiv. Problemet er at han ikkje er funnet i kjelder før kyrkjeboka med ekteskapet. Dessutan døydde han før registreringa i 1803-05. Dermed er det uråd å vita kor han kom ifrå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Grøtte

Bjørn Navnevariasjonene av Hutte er mange her. Jeg skrev dette på vegne av en venn i Oslo som nettopp er startet med slektsgranskning, og jegber han ta kontakt med deg. Går utifra at du har sjekket de fleste kildene??? Jeg sitter og leter litt i kirkebøkene for innflyttede og utflyttede. Min venn Morten i OSlo synes det var en god ide det med dette regimentet, og det er jo ikke umulig. Det er jo også en von Huth i Fredikstad på Festningen der som vi lurte på kunne ha noe med denne Hutte å gjøre men det vet en jo ikke. Vi leter videre, men jeg ber han ta kontakt med deg. Takker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.