Gå til innhold
Arkivverket

[#57735] Grethe Julie Andreasdatters syskon


Gjest Ulrica Abrahamsson
 Del

Recommended Posts

Gjest Ulrica Abrahamsson

Haj. Jag har tidigare haft inne en fråga (inlägg 57388)angående Grethe Julies anfäder och jag har fått så oändligt mycket hjälp. Tack så jättemycket!!!Tänkte fortsätta min sökning i Norge med att leta efter ättlingar till Grethe Julies syskon. De fyra jag hittat är:Anne Helene Andreasdatter f.1863-04-17 i Hobøl, Østfold fylke. Bosatt 1875 i Flaadestad, Nesodden, Akershus fylke, Norge.Hans Anton Andreassen f. 1865-06-11 i Kråkstad, Akershus fylke. Bosatt 1865 i Midsem søndre, Tetterud, Kraakstad, Akershus fylke, Norge.Anette Olava Andreasdatter f. 1867-08-22 i Kråkstad, Akershus fylke. Bosatt 1875 i Flaadestad, Nesodden, Akershus fylke, Norge.Ole Alfred Andreassen f. 1872-06-26 i Frogn, Akershus fylke. Bosatt 1875 i Flaadestad, Nesodden, Akershus fylke, Norge.Jag är lite osäker på om de är födda eller döpta det datumet jag har skrivit på barnen.Jag skulle väldigt gärna vilja veta vad som hände med dem. Om de gifte sig, fick barn, var de bodde o.s.v. Har försökt att hitta dom själv men utan resultat. Kanske deras ättlingar vet vad som hände med min mormors farmor Grethe Julie och när och varför hon dog.MVH Ulrica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulrica Abrahamsson

Hej Berit och tack så mycket.Undrar nu om någon kan ha bättre tur än jag att hitta dem som vuxna.Hans Anton står inte med i 1875-telling ihop med sin pappa (mamman är då död) vilket ju är lite konstigt eftersom han då bara är 10 år. Har letat förgäves i dödböckerna efter hans namn.Ulrica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.