Gå til innhold
Arkivverket

[#57742] Hjelp til tyding av tekst i kirkebok for Stavanger Domkirke 08.08.1840., post 68


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

På nevnte dato giftet Jørgen Jonassen seg med Anne Marthe Eriksdtr. Det er spesielt det som står om parets føde og oppholdssted, samt fedrenes navn jeg gjerne vil ha bekreftet. For ikke å legge føringer for andre unnlater jeg å skrive hva jeg tror det står der. Se post nr. 68. Lenke På forhånd takk for hjelpen.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Rune! Prøver fedrenes navn.Hans far.Jonas Pedersen Hennes far er jeg mer usikker på,KAN være Erich M. Hansen.Stedsnavnet greier jeg ikke å tyde.Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk Ann-Mary.Jeg har også Jonas Pedersen , men tror det står Erick N Haaland på hennes far. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Eide

Skriften til denne domkirkepresten i Stavanger har irritert fettet av meg før :O), men jeg prøver likevel: Erik N Haaland som du skriver Rune er jeg enig i. Hennes fødested: N Haaland, Torvestad. Jørgen er født i Jelsøe pgjd et eller annet sted.( Jelsa) klarer ikke å lese hvor. Ellers ser det ut som han oppholder seg på Indre ? Tastad. Faren er Jonas Pedersen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk til Geir og Ann-Mary. Det var denne biten med Jelsa jeg var mest usikker på. Da vet jeg hvor jeg skal begynne å lete etter dem. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.