Gå til innhold
Arkivverket

[#57760] Rognald Olsen - Hordaland eller Sogn og Fjordane


Gjest Oddvar Søreide
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddvar Søreide

Takk igjen Johan Arthur.Ja ho du viser til i innlegg 25 er nok samme som du viser til i innlegg 24. Det har eg også no fått bekrefta via skifte etter Rognald Olsen Sagvåg. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Kan nok ein gang presten ha rota med farsnavna. Finner ein Knud Nilsen Hafstad f. 1758, alderen er jo da riktig. Sjå midt på venstre side. Faddere: Ole Solem, Nils og Soneve Hafstad. Det bur jo ein Nils på Hafstad, som er svoger til denne Rognald, så det kan være hans barn, men om Nils var faren ville han vel ikkje i tillegg vært oppført som fadder i samme dåp? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg har vært på jakt etter samme familien: LenkeDet jeg lurer på nå er hvilken forbindelse det er mellom Rognald Olsen Svorstøl f. ca 1709 og de andre folka på Hafstad som har de samme navna i familien. På ett eller annet vis var han kanskje i slekt med den Rognald Olsen nevnt i innlegg 5 eller kona hans Brita Olsdtr?Er det noen som har opphavet til Rognald Olsen Svorstøl?Jeg holder på med å hjelpe min niese, hennes mann stammer fra Knut Rognaldsson og Barbru Henriksdtr Kvarven. (tip-tip oldeforeldre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg finner heller ingen Knut Andersen på Yndestad i 1701. Han skulle være ca 16-17-18 år i 1701. Det er en Knut Andersen på Heggernes i 1701, kan det være han? Lenke Det er den eneste jeg finner i Førde i passe alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Trekker fram denne debatten igjen for jeg ser at på Svorstøl i Naustdal er det to som heter Ole i 1701 og som eventuelt kan være far til Rognald Olsen f ca 1708 (han døde 77 år gammel på Sagvåg / Stord)Er det noen som har bygdebok fra Naustdal som kan sjekke dette? Olle Annaniassen: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=7&filnamn=1701nba&gardpostnr=3353&personpostnr=3353#nedre>LenkeOlle Olsen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Til innlegg #29; Bygdeboken for Gaular har Knut Andersson som bruker av Yndestad bruk 1 fra 1729 til 1750.Knut Andersson f. kr. 1698 på Yndestad, d. 1757 på Ytre Hafstad. Gift med Synneva Knutsdotter f. på Ytre Hjelmeland, utfl. kr. 1749 til Ytre Hafstad, Førde.Barn:a. Lovise, gift med Rognald Olsson, bst. Hafstad.b. Inger, gift med Nils Olsson, bst. Hafstad.c. Synneva f. kr. 1736.Korporal Knut Andersson fekk bygsle av sokneprest Peder Hansen i 1728. Han representerte då lokalkyrkja sitt gods i Bygstad.Foreldre til Knut var Anders Andersen og hustru i hans 2. ekt. Inger Ingebrigtsdatter. Anders satt med bruket fra ca. 1680 til 1714. Etter hans død giftet Inger seg med Peder Knutsen (Ytre Hjelmeland).Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.