Gå til innhold
Arkivverket

[#57761] Pernille Jacobsdatter født 1789, Halden. Tyding av kirkebok


Gjest Jarle A. Ellingsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jarle A. Ellingsen

Hei. Kan noen hjelpe meg med å tyde hva det står under dåpen av Pernille?Setter stor pris på tilbakemelding.MVHJarle A. Ellingsen

bilete4405. dåp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

'Födt den 17 aujust (?)af ugift Dorthe Torstensdtr' - sâ er det noe jeg ikke forstâr, '.. fader udlægges ... Jacob Larsen Consabel ved ...' 'Faddere, pigen Maren Jensdtr. ... Petter Larsen Schoug, .. paa Bagerhaugen (?), pigen Berthe Pedersdtr. ..., pigen Cathrine Nielsdtr. ... Halvorsen, Niels Johannesen.'Sikkert andre som klarer det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarle A. Ellingsen

Her er permanent sidelink: Lenke Takk, Kjellaug. Hvis noen kan tilføye mer, er jeg meget takknemlig! Beklager bryderiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Solberg

Jeg kan forsøke å fylle inn det som mangler: ..Dorthe Tostensdattr værende Søer i byen ved badene; Til Barnets fader udlægges og Nafngives Jacob Larsen Constabel ved den her værende Artelleri Comandoe. ...tiener hos S: Petter Larsen Schoug boende paa Bagerhaugen ...tiener udj Kiøbmand S: Larges(?) Huus i Adel gaden, ... Pigen Cathrine Nielsdattr tiener hos Kiøbmand S. Pryds; Anders Halvorsen, Niels Johanesen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.