Gå til innhold
Arkivverket

[#57771] Tydehjelp: Christiane Marie, døpt 1812 i Borre


Gjest Jon Anders Holtan
 Del

Recommended Posts

Gjest Jon Anders Holtan

Kan jeg be om hjelp til å tyde hva presten har skrevet ved hennes dåp, øverst i spalte 2?Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Borre, Ministerialbok nr. I 3 (1807-1814), Fødte og døpte 1813, side 33-34. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

uægte moderen Anne Marie Berg som barnefader er udlagt Haagen Ericssen ... af Holmestrand faddere: Maria Hansd Tufte, Olea Hansd Wig..., ... (?), ... (?) PovelsenFikk ikke alt med, men andre klarer det nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Hvorfor nevner du Kommersøya (3)? Hvis du søker i 1801-tellinga med fornavn som begynner med Haa og etternavn begynner med Eri får du opp totalt 40 treff. En rask gjennomgang av disse etter geografisk nærhet (Østlandet) alder og ekteskapelig status gir ca.10 mulige kandidater. Har du funnet noe spor av Haagen FØR eller ETTER han traff Anne Marie fra Frebergsvik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Anders Holtan

Tusen takk for flott hjelp! Jeg ser at Tømmermand er riktig tolking og Kommersøya feil. Jeg har ikke andre spor av Haagen eller Anne Marie, men så har jeg heller ikke brukt så mye tid enda på denne greina lengre bak enn Christiane Marie. Hun ble forøvrig gift med Kristen Hansen Nøklegård fra Borre i 1834.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Anders Holtan

Av disse ca 10 Haagen-kandidatene, kan man kanskje gjette på at Haagen Erichsen 11 år i Bragernæs er blant de mer sannsynlige - jevngammel med Anne Marie og husmannssønn. Jeg finner ingen kandidater i nåværende Vestfold.Forøvrig: Det er en Haagen Eriksen som døper sin datter Erikka i Botne (Holmestrand) 5. september 1813. Barnets mor er Marthe Elisabeth Jørgensdatter, og de ser ut til å være gift. Uvisst om dette er samme Haagen Eriksen. (Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Botne, Ministerialbok nr. 3 /1 (1792-1844), Kronologisk liste 1814, side 122-123. Permanent sidelenke: Lenke )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Haagen Erichsen er også etterlyst på DIS-Slektsforum under Vestfold - Holmestrand. Han giftet seg i 1209 1812 i Slagen. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Gunn Kallekleiv

Løfter denne frem igjen da jeg også leter etter Haagen Ericsen,Gift 12-9 1812 i Slagen og døper sin datter Erikka i 1813.Kansje Herr Holtan har funnet noen flere opplysninger om Haagen .Med vennlig hilsen Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Anders Holtan

Takk som spør, men jeg er redd jeg ikke har kommet noe videre på dette sporet. Kanskje det er andre som har funnet mer om gåten Hågen?Jon Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.