Gå til innhold
Arkivverket

[#57776] Familien Hornæs, er det mulig å finne etterkommerne?


Gjest Lill Juelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lill Juelsen

Jeg leter etter etterslekt til familien Lars Olai Hornæs og Monsine Berge, se folketelling i 1900.Kan noen kjenne denne familien?LenkeMvh Lill Juelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

I Dis Gravminneregister er det registrert En Monsine Hordnes med bilde av gravstøtte. Vet ikke om det kan være den ette Monsine?Prøver med en lenke til støtten: LenkeOm dette er rett familie, kan det være du vil finne fler registrert døde i Fana av etterkommere.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Lenken gikk bare inn på gravminneregisteret, men det er et fint bilde av gravstøtte til Monsine Hordnes f. 1868 d. 1961. Under Id nr. 1399367, om dette kan være rett dame?Prøv med navnsøk her så får du nok gravated opp. LenkeMvh Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Hei Gunn, Tusen takk for det. Monsine har fødselsdato 16. januar istedenfor mitt notat 16. november, men ser jo ellers riktig ut.Imidlertid finner jeg ikke hennes familie...Mvh Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Nesje Myhr

Her får de en sønn, Harald 18 jili 1824 Lenke Monsina er fadder og det står at hun er enke. Kaja bor på Hordnes. Det er forøvrig utrolig mange måter å skrive Hordnes på. Det finnes gårder med det navnet også i Sogn og fjordane, i Østfold og andre steder på Østlandet og på Sørlandet og alle steder skrives de på utallige måter. ( Jeg har en ane Mons Olsen Hornæs f ca 1763 og i Moss 1800 som jeg aldri har klart å knytte opp mot noen av Hornæsgårdene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Tusen hjertelig takk, dette var flott! Her ser det ut til at Lars har giftet seg pånytt! Sønnen Elias er også kommet til. Jeg kan ikke se kirkeboken av linken...? Undres om Kaijas bror Lars, født i 1897 får etterslekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Nesje Myhr

Prøver med permanent sidelenke istedetfor billedlenke Lenke Det ser ut for meg som dette er foreldrene til Lars, ihverfall er det slik at de andre som står i samme rubrikk passer slik med farsnavn på den som er død. Vet ikke om det kan stemme med det du vet ellers? Tror ikke noen har giftet seg på nytt. Elias er født i 1901 og Lars Olai død i 1903. Har lett etter både Lars og Elias som konfirmert men har ikke funnet dem og heller ikke funnet dem døde. Kanksje ikke lett godt nok. Monsina står som enke ved dåp av barnebarnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Mons som du nevner ovenfor kunne jo vært oppkalt etter Monsine...Tror jeg har funnet Kaijas barn, i hvert fall vet jeg hvem jeg kan kontakte der. Men det synes som om etterslekt etter Elias og Lars, hennes søsken er ukjent (ved første kontakt) Mvh Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.